Section 1 what is your favourite season рабочая тетрадь – Страница 3-4. Section 1. What is your favourite season?. Задание №1

Sections 1. What is your favourite seasons? (Страницы 3,4)

Главная › 4 класс › Английский язык › Рабочая тетрадь по английскому языку Enjoy English Биболетова Денисенко Трубанева 4 класс

1. Найдите и обведите слова, связанные со спортом

Tennis, ball, ski, skate,dive, run, badminton, basketball, toboggan, ride



2. Вспомни и напиши известные тебе английские сложные слова

a snowman, snowball, badminton, football


3. Напиши, что ты любишь делать летом и осенью; что ты не любишь делать зимой и весной

In autumn I like to be at home. In summer I like to swim. In winter I don`t like go for a walk. In spring I like to ride a bike.



5. Найди и соедини стрелками слова, противоположные по значению.

warm — cold

little — big

hot — cold

sunny — cloudy


6. Соедините стрелками выделенные буквы и буквосочетания с нужными значками транскрипции

[ i ] — windy

[ ei ] — rainy

[ ɔ: ] — warm

[ ǝƱ ] — cold

[ aƱ ] — cloudy

[ Ʌ ] — sunny



7. Переведи на английский язык

Дождливый год — a rainy year

Снежная зима — a snowy winter

Жаркое лето — a hot summer

Теплая осень — a warm autumn

Холодная весна — a cold spring

Тепло, но ветрено — it`s warm but windy

Холодно и дождливо — it


Test yourself 7 — стр. 62-64Sections 2. Speaking about the future — стр. 5-6

Сохраните или поделитесь с одноклассниками:

dourokov.ru

Рабочая тетрадь Биболетова — ГДЗ(готовое домашнее задание) 4 класс, 1 параграф (Unit 1), секция 1.

Дополнения к ответам на задания секции 1, 1-го параграфа(Unit 1).

Секция 1.What is your favourite season?(Какой ваше любимое время года?)

1. Найди и обведи слова, связанные со спортом.
dive(нырять).
ski(лыжи).
run(бег).
bike(велосипед).
ride(гонка).
skip(прыгать).
badminton(бадминтон).
basketball(баскетбол).
tennis(теннис).
toboggan(тобогган,канадские сани).

2.Вспомни и напиши известные тебе английские сложные слова.
a snowman(снеговик), a football(футбол), a basketball(баскетбол), a postman(почтальон), a postcard(открытка),

a birthday(день рождения).

3. Напиши, что ты любишь делать летом и осенью; что ты не любишь делать зимой и весной.
In autumn I like to ride a bike.(Летом я люблю кататься на велосипеде.)
In summer I like swim and dive.( Летом я люблю плавать и нырять.)
In winter I don’t like to play fotball. (Зимой я не люблю играть в футбол.)
In spring I like to walk. (Весной я люблю гулять.)

4. Заполните таблицу названьями видов спорта,котороыми ты занимаешься,хотел бы заниматься,не хочешь заниматься
I like to play table tennis, to play football, swim, dive.(Мне нравится играть в настольный теннис, играть в футбол, плавать, нырять.)
I would like to play hockey, to play basketball, jump, run.(Я хотел бы играть в хоккей, в баскетбол, заниматься прыжками, бегом.)

I don’t want to play volleyball, water ski, toboggan, ski.(Я не хотел бы заниматься волейболом, водными лыжами, тобогганом, бегать на лыжах.)

5. Найди и соедини стрелками слова,противоположные по значению.
Busy — lazy(занятый — ленящийся), cold — warm(холодный — теплый), little — big(маленький — большой), sunny — cloudy(солнечно — облачно), hot — cold(жарко-холодно).

6. Соедини стрелками выделенные буквы и буквосочетания с нужными значками транскрипции.
Warm(тепло), rainy(дождливо), cloudy(облачно), hot(жарко), cold(холодно), windy(ветренно), sunny(солнечно).

8.Посмотри за окно. Напиши, какая сегодня погода.Чем ты любишь заниматься в такую погоду?

It’s sunny today.(Сегодня солнечно.)
It isn’t very hot.(Не очень жарко.)
When it’s sunny I can ride a bike.(Когда солнечно, я могу кататься на велосипеде.)
I like to play football too.(Мне так же, нравится играть в футбол.)

domaschneee.ru

Enjoy English 4 класс Рабочая тетрадь Биболетова

Твитнуть

Поделиться

Плюсануть

Поделиться

Отправить

Класснуть

Запинить

 

Аннотация

Рабочая тетрадь является составной частью учебно-методического комплекта Enjoy English / «Английский с удовольствием» для 4 класса. Содержание рабочей тетради тесно связано с учебным пособием и направлено на закрепление материала, изучаемого на уроках. Рабочая тетрадь содержит упражнения, предназначенные для формирования у учащихся грамматических, лексических и орфографических навыков, а также для развития умений письменной речи, чтения и аудирования. Упражнения повышенной трудности отмечены звездочкой и выполняются по желанию. Рабочая тетрадь содержит в конце каждого юнита раздел для самостоятельной работы (Test Yourself), а также два варианта проверочных заданий (Progress Check) для каждой учебной четверти.

Пример из учебника

Прочитай текст. Определи, какие из утверждений, данных после текста, соответствуют содержанию текста (а) True), а какие нет (Ь) False). Обведи соответствующую букву.
А little bird, Ami, lives 1n а forest. Ami is nice but lazy. She does not like to get up early and she is always late.
I t is the summer. I t is warm and sunny. Ami sings and plays wi th her f riends all day long. Bu t in September the autumn comes. It gets rainy and windy. It’s time for the birds to fly to Africa.
Ami says, “1 don’t like autumn and winter. 1’11 fly to Africa with my friends. But I have а lot of time to get ready for the trip (путешествие)-. 1’11 do it tomorrow.” Ten days pass.
One early morning all the birds fly away. When Ami gets up, she sees that her friends are not there. Ami is sad. “Winter will соте soon. 1 don’t have а warm house and I don’t have corn to eat in winter! 1 must find а house and get some corn,” she says.

She flies to the f arm. She finds an old birdhouse on the tree. Now Ami gets up early and works hard.

Содержание

1. SPEAKING ABOUT SEASONS AND THE WEATHER
SECTION 1. What is your favourite season?
SECTION 2. Speaking about the future
SECTION 3. When the weather is Fine …
Test yourself 1
2. ENJOYING YOUR HOME
SECTION 1. Describing your house
SECTION 2. What is there in your room?
SECTION 3. Home sweet home
Test yourself 2
PROGRESS CHECK 1. Variant 1
PROJECT 1. “We’ll visit Fairy Land next holidays!”
3. BEING HAPPY IN THE COUNTRY AND IN THE CITY
SECTION 1. We like the place we live in
SECTION 2. Are they different: the country and the city?
SECTION 3. People and animals in the country and in the city
Test yourself 3
4. TELLING STORIES
SECTION I. Reading last summer story

SECTION 2. In the world of fantasy
SECTION 3. How to ask questions in Past Simple
Test yourself 4
PROGRESS CHECK 2. Variant 1
PROJECT 2. “Let’s write a Fairy tale!”
5. HAVING A GOOD TIME WITH YOUR FAMILY
SECTION 1. Being happy together!
SECTION 2. What do you do to help your family?
SECTION 3. Answering phone calls
SECTION 4. Let us try to be polite
Test yourself 5
6. SHOPPING FOR EVERYTHING
SECTION 1. Shopping for clothes
SECTION 2. There is no bad weather, there are only bad clothes
SECTION 3. Shopping for food
Test yourself 6
PROGRESS CHECK 3. Variant 1
PROJECT 3. “MFM For Stars”
7. SCHOOL IS FUN
SECTION 1. What do we do at school?
SECTION 2. The things you can use in the lesson
SECTION 3. Reading for pleasure
Test yourself 7
PROGRESS CHECK 4. Variant 1
PROJECT 4. “Diploma”
PROGRESS CHECK 1. Variant 2
PROGRESS CHECK 2. Variant 2
PROGRESS CHECK 3. Variant 2
PROGRESS CHECK 4. Variant 2

 

Учебник можно просто читать в онлайн режиме, переходя сразу на тот параграф или раздел, который Вам сейчас нужен.

znayka.pro

Урок английского языка по теме «What is your favourite season?». 4-й класс

Внимание! Предварительный просмотр слайдов используется исключительно в ознакомительных целях и может не давать представления о всех возможностях презентации. Если вас заинтересовала данная работа, пожалуйста, загрузите полную версию.

Цели урока:

Формирование коммуникативной компетенции учащихся:

  • учебный аспект: введение и первичное закрепление новой лексики по теме урока, развитие навыков монологической и диалогической речи, навыков аудирования, произносительных навыков, обучение ведению диалога-расспроса с использованием вопросов: Do you like to? What do you like to?
  • развивающий аспект:
  • развитие языковых способностей к догадке (по иллюстративной наглядности), развитие фонетического и интонационного слуха, внимания, памяти, развитие умения использовать речевой образец в качестве опоры для высказывания;
  • воспитательный аспект: воспитание чувства товарищества через различные формы работы на уроке, развитие умения вести себя на уроке, аккуратности при работе в тетрадях.

Речевой материал: лексический: ride a bike, play football, run, toboggan, play snowballs, play table tennis, make a snowman, play volleyball, jump, skate, play hockey. грамматический: модальный глагол can.

Оснащение урока: УМК М.З. Биболетова, О.А. Дениснко, Н.Н. Трубанева, презентация к уроку, компьютер, аудиозаписи.

Ход урока

I. Организационный момент

Учитель: — Good morning, boys and girls. How are you? What date is it today? Who is on duty? Who is absent in class today?

II. Сообщение темы урока (слайд 2)

У. — The theme of our lesson is “What is your favourite season”. Today we will speak about your favourite seasons and favourite sports. We will learn to describe what you will do in different seasons…

 III. Введение и первичное закрепление новой лексики

У. Look at the picture on page 5. You can see the pictures of different kinds of sport. Listen to the speaker and repeat the new words after him.

Учащиеся, глядя на картинки, прослушают аудиозапись, повторят за диктором слова, прочитают слова и устойчивые выражения самостоятельно на стр. 5 упр.1

После этого они еще раз повторяю их, глядя на презентацию (слайды 3-4).

У. Расскажите, в какие спортивные игры вы умеете играть, и какие спортивные действия умеете совершать.

Свой ответ учащиеся должны построить по образцу с использованием модального глагола can.

I CAN SWIM AND DIVE.

У. Молодцы, а теперь проведём спортивную разминку (слайд 5).

Look at ME.

Look at me-
I can climb the tree.
Look at me,
Look at me.
Look at him-
He can swim.
Look at him,
Look at him.

Look at her-
She can run.
Look at her,
Look at her.

Look at me,
Look at me.

— А теперь обратимся к рабочей тетради. Мы должны найти в кроссворде не менее 10 слов по новой теме (dive, toboggan, tennis, bike, ski, basketball, play, ride, badminton) стр.3 упр.1

Посмотрите на слайд и на страницу рабочей тетради( слайд 6). Три слова для вас уже найдены. Чтобы найти остальные, разделимся на 3 группы. 1 группе нужно будет найти в кроссворде слова tennis, toboggan и basketball. Детям 2 группы нужно будет найти слова badminton, ski,play. Детям 3 группы нужно будет найти слова dive, bike, ride.

Проверка совершается с опорой на презентацию (слайды 7-9)

— А сейчас дети усложним задание, ответив на вопросы упр.2 стр.5 Читаем первый вопрос (What can you do in winter?) Посмотрим на слайд (слайд 10-11). На слайде дано в качестве ответа 3 картинки, одна верная.

Дети выбирают правильный ответ и дают полный ответ на вопрос. Аналогично строится работа по 2 и 3 вопросам: What can you do in summer? What can you do any time? (слайды 12-14)

IV. Развитие грамматических навыков. Использование модального глагола CAN.

На основе упр.3 стр.6 организуется диалогическое и полилогическое общение учащихся.

У. Давайте научимся произносить вопросы Do you like to…..? What do you like to?

Используя новую лексику урока, учитель убеждается, что учащиеся произносят вопросы с правильной интонацией.

У. А теперь выполним упр. 3 стр. 6.

Учитель обращает внимание учащихся особенно на вторую часть упражнения.

Перед вами образец заполнения опросной карточки (каждому учитель выдает такие карточки). (Приложение 1).

— Вы работаете в парах и задаете новые вопросы друг другу и заполняете анкеты.

Для примера учитель вызывает к доске одну пару и помогает детям задать новые вопросы друг другу и объясняет, как занести ответы в карточки (слайд 15).

Детям дается время на сбор информации и заполнение таблицы. Заслушивается ответ 2-3 пар, учитель корректирует ответы детей.

V. Подведение итогов урока

Учитель благодарит учащихся за проделанную работу, выставляет оценки, объясняет домашнее задание и прощается.

— Our lesson is over. Thank you for your work. Good bye (слайд 16).

VI. Домашнее задание

Стр.18 упр.1 повторить слова упр.1 стр.5.

Использованная литература и источники информации

  1. Биболетова М.З. Денисенко О.А. Трубанева Н.Н. Английский язык: Книга для учителя к учебнику Английский с удовольствием/ Enjoy English для 4 кл. общеобраз. учрежд. — Обнинск: Титул, 2011.
  2. Биболетова М.З. Денисенко О.А. Трубанева Н.Н. Английский язык: Английский с удовольствием/ Enjoy English: Учебник для 4 кл. общеобраз. учрежд. — Обнинск: Титул, 2012.
  3. Биболетова, Мерем Забатовна. Английский язык: рабочая тетрадь №1 к учебнику Английский с удовольствием/ Enjoy English для 4 кл. общеобраз. учрежд: учебное пособие.- Обнинск: Титул, 2014.
  4. festival.1september.ru

urok.1sept.ru

Sections 2. Speaking about the future

9. Составьте предложения из слов

I wille ride a bike next summer.

We will swim in the river next summer.

She will play badminton next summer .

He will dive in the river next summer.

You will play hockey next winter.

They will make a snowman next winter.



10. Посмотри на таблицу и напиши, какая погода будет в следующем году в сказочном лесу.

In February it will be windy and cold.

In April it will be rainy and warm.

In May it will be sunny but cloudy.

In July it will be sunny and hot.

In September it will be rainy but warm.

In November it will be windy.



11. Выбери и обведи глагол в нужной форме

1) My friens play table tennis on Wednes-days.

2) Miss Chatter will post this postcard tomorrow.

3) I think it will be sunny and warm tomorrow.

4) Look at the calendar! Today is the twenty first of September.

5) They will swim next month.


12. Прочитай письмо Джека. Помоги ему сделать письмо короче. Переделай предложения по образцу.

Example: I am a dog — I`m a dog

1) I am a dog — I`m a dog

2) I am kind — I`m kind

3) I do not live in London — I don`t live in London

4) I have not got many friens — I haven`t got many friends

5) I have got two friends — I`ve got two friends

6) They are a donkey and a cat — They`re a donkey and a cat

7) They donkey does not like winter — They donkey doesn`t like winter

8) He cannot play snowballs — He can`t play snowballs

9) It will be sunny — It`ll be sunny

10) It will not be rainy — It won`t be rainy

11) I will be happy to see you — I`ll be happy to see you

enotvet.ru

1 Speaking about seasons and the weather Section What is your favourite season? Найди и обведи слова, связанные со спортом

1

Speaking about seasons and the weather

Section 1. What is your favourite season?

1.Найди и обведи слова, связанные со спортом.



t

e

n

s

d

i

v

e

r

t

e

q

b

i

k

e

e

r

a

o

n

p

a

s

e

a

r

u

m

b

n

a

l

t

w

e

t

l

t

o

i

r

l

a

r

i

d

e

r

g

s

k

i

p

y

a

m

h

y

g

i

u

p

o

t

a

t

o

a

a

r

b

a

d

m

i

n

t

o

n

b

a

s

k

e

t

b

a

l

l

Tennis, badminton, basketball, toboggan, ball, dive, skate, bike, play, swim, ski

2.Вспомни и напиши известные тебе английские слова.

a snowman, a snowball, football, basketball, Sunday, welcome, homework, birthday, a postcard, a letterbox, a postman.

3.Напиши, что ты любишь делать летом и осенью; что ты не любишь делать зимой и весной.

In autumn I like to ride a bike and play badminton.

In summer I like to swim in the river and dive.

In winter I don’t like to run and play snowballs.

In spring I don’t like to toboggan and make a snowman.

4.Заполни таблицу названиями видов спорта, которыми ты занимаешься, хотел бы заниматься, не хочешь заниматься.


I like to

I would like to

I don’t want to

play tennis

play hockey

run

skate

play badminton

dive

ski

play football

toboggan

swim

play volleyball

jump

5. Найди и соедини стрелками слова, противоположные по значению.

6.Соедини стрелками выделенные буквы и буквосочетания с нужными значками транскрипции.


7. Переведи на английский язык .

Example: ветреный день – a windy day

дождливый год – a rainy year

снежная зима – a snowy winter

жаркое лето – a hot summer

тёплая осень – a warm autumn

холодная весна – a cold spring

Тепло, но ветрено. – It’s warm but windy.

Холодно и дождливо. – It’s cold and rainy.

8. Посмотри за окно. Напиши, какая сегодня погода. Чем ты любишь заниматься в такую погоду?

It’s warm and sunny today.

It isn’t rainy and cold.

When it’s sunny and warm, I like to walk in the park and play with my friends.

Section 2. Speaking about the future

9. Составь предложения из слов


I
We
She / He
You
They

will


ride
play
make
swim
dive

a bike
in the river
badminton
snowballs
hockey
a snowman

next summer.


next winter.

I will ride a bike next summer.


We will dive in the river next summer.
She will play badminton next summer.
He will play hockey next winter.
They will make a snowman next winter.
They will swim and dive in the river next summer.
We will play snowballs and make a snowman next winter.
I will ride a bike, swim in the river and play badminton next summer.
He will make a snowman and play hockey next winter.

10.Смотри на таблицу и напиши, какая погода будет в сказочном лесу в следующем году.


Month

t˚C

Weather

January

-5

February

0

April

+10

May

+20

July

+25

September

+12

November

+3

Example: In January it will be cold and snowy.
1) In February it will be cold, cloudy and windy.
2) In April it will be warm and rainy.
3) In May it will be warm, sunny and cloudy.
4) In July it will be hot and sunny.
5) In September it will be warm and rainy.
6) In November it will be cold, cloudy and windy.

11. Выбери и обведи глагол в нужной форме.

Example: We will dive / dive in the river next summer.


1) Me friends will play / play table tennis Wednesdays.
2) Miss Chetter will post / posts this postcard tomorrow.
3) I think it will be / is sunny and warm tomorrow.
4) Look at the calendar! Today will be / is the twenty first of September.
5) They will swim / swim next month.
12. Прочитай письмо Джека. Помоги ему сделать письмо короче. Переделай подчёркнутые предложения по образцу.

Example: I am a dog. – I’m a dog.

Dear Tiny,


My name is Jack. I am a dog. I am kind. I am not big. I do not live in London. I live in the country. I have not got many friends. But I have got two friends. They are a donkey and the cat. The donkey does not like winter. He cannot play snowballs. But he likes summer and green grass. The cat likes all seasons.
Would you like to visit us in summer? It will be sunny. It will not be rainy. I will be happy to see you.
Your pen friend,
Jack

1)I’m a dog.


2) I ‘m kind.
3) I don’t live in London
4) I haven’t got many friends.
5) But I’ve got two friends.
6) They’re a donkey and the cat.
7) The donkey doesn’t like winter.
8) He can’t play snowballs.
9) It’ll be sunny.
10) It won’t be rainy.
11) I’ll be happy to see you.

Section 3. When the weather is fine…

13. Найди слово с общим значением для каждой строчки.


weather, seasons, months, sports, family

  1. weather: rainy, sunny, warm, snowy, cloudy

  2. family: mum, grandma, dad, grandpa, brother

  3. sports: volleyball, table tennis, hockey

  4. seasons: winter, spring, summer, autumn

  5. months: December, June, August, September

14. Выбери нужное вопросительное слово. Обведи соответствующую букву. Прочитай вопросы.

Example: …will you play football?


  1. What b) When c)How many

1)…will have a picnic tomorrow?
a) What b) How c)Who

  1. …will you go next month?
    a) Who b) Where c) What

  2. … will they do next winter?
    a) When b) Where c) What

  3. … will he play hockey?
    a) Who b) How c) What

15. Поставь вопросы к выделенным словам.

Example: The children will ski in winter.
What will the children do in winter?

1)He will read the letters tomorrow.
Who will read the letters tomorrow?

2)Tiny will go to Antarctica next year.


Where will Tiny go to next year?

3)They’ll clean the house in an hour.


What will they clean in an hour?

4)Jill will wash her hands well.


How will Jill wash her hands?

5)We’ll fly a kite next week.


When will we fly a kite?

16. Вставь пропущенные слова.



1) Where will Tiny live next summer?

2) What do you like to eat for breakfast?

3) She has got a new poster.

4) When does Ann get up early every day?

5) Do you go to school every day?

6) I will send a nice postcard to my friend tomorrow.

17. Задай вопросы предсказателю будущего. Модели помогут тебе.

Example: Will Tiny write a letter to me? What will my friends do next Sunday?
1) Will the weather be warm tomorrow?

2) Will we fly a kite?

3) Will my brother play hockey with me?

4) Will my father and mother go to the park and have a picnic with me?

5) When will we play hide-and-seak tomorrow?

6) What will my brother do next month?

7) Where will my friends play computer games?

8) When will I visit my grandma?

18. Помоги Тайни и его друзьям подготовиться к пикнику. Составь список продуктов. Напиши, чем можно заниматься на пикнике.
You can take cheese, ham, bread, eggs, sandwiches, sweets, juice, jam, potatoes, tomatoes, apples, nuts, bananas, tea.

You can play football, basketball, volleyball, hide-and-seak, badminton, fly a kite, listen to music, swim and dive, walk, dance.

Test Yourself 1

1. Напиши, какая погода изображена на рисунках.
What is the weather like?

1)It’s cold and windy.


2)It’s sunny and warm.
3)It’s rainy and cloudy.
4)It’s cold and snowy.
5)It’s sunny and hot.

2. Посмотри на картинки и прочитай предложения. Выбери и обведи нужное слово.

1) Dino can skate / ski.


2) Tiny and Billy like to toboggan / ride a scooter.
3) Martin and Tiny can make a snowman / play snowballs.
4) Jim can fly a kite / ride a bike.
5) Lack and Donkey like to play hide-and-seek / play snowballs.
6) Dino can dive / draw.

3. Прочитай и вставь пропущенные слова.


picnic, weather, fly, warm, like

Jill: What’s the weather like today?
Jim: It’s warm and sunny.
Jill: Would you like to go to the park and have a picnic?

Jim: Of course. I can fly my kite there.

4. Составь предложения из слов.

Example: Jim, will, have, picnic, a, Jill, and. – Jim and Jill will have a picnic.
1) will, a, kite, fly, Jim. — Jim will fly a kite.
2) play, won’t, He, football. – He won’t play football.
3) will, hide-and-seek, dog, play, her, Jill, with. – Jill will play hide-and-seek with her dog.
4) they, Will, badminton, play, park, the, in. – Will they play badminton in the park?
5) will, go, Where, they. – Where will they go?

5. Прочитай вопросы и кратко ответь на них.

Example: Do you like summer? – Yes, I do.
1) Can you ride a bike? – Yes, I can.
2) Do you like to play hide-and-seek? – Yes, I do.
3) Does Jill like picnics? – Yes, she does.
4) Has Jim got a dog? – Yes, he has.
5) Will they play football in the park? – No, they won’t.
6) Are they students? – Yes, they are.
7) is Jill sad today? – No, she isn’t.

6. Прочитай письмо, посмотри на рисунки и впиши недостающие слова.
Dear Jill and Jim,

In January I’ll go to Russia. It will be cold and snowy in winter. I’ll toboggan and play snowballs. I’ll make a funny snowman. I’ll ski in the park. I won’t skate because I can’t.

In the evening I’ll tell my Russian friends New Year fairy tales.
Would you like to go to Russia with me?

Write, please,

Your Tiny

2

Enjoying your home

Section 1. Describing your house


  1. Заполни кроссворд и в выделенных клетках ты прочитаешь слово. Правильно подобрать слово тебе помогут предложения.

  1. Tiny usually has his breakfast at 9 o’clock.

  2. There is a big window in the house.

  3. Sit at the table and write the letter.

  4. We can play chess well.

  5. Simon’s house is small but nice.

  6. There are two big bedrooms in my flat.

  7. They put old things (вещи) in their pantry.

Получилось слово kitchen

  1. Прочитай слова в транскрипции. Напиши их.

Example: [ru:m] – room

[haʊs] – house [‘lɪvɪŋru:m] – livingroom

[`pӕntrɪ] – pantry [`dᴐ:] – door

[`bɑ:θrʊm] – bathroom [`kɪʧǝn] – kitchen



  1. Переведи на английский язык.

жить в одной комнате с братом – to share a room with one’s brother

в квартире – in a flat

в доме – in a house

большая гостиная – a big living room

маленькая кухня – a small kitchen

два окна – two windows



  1. Расставь слова в правильном порядке и запиши предложения.

  1. Are, There, two, in, flat, our, bedrooms. – There are two bedrooms in our flat.

  2. living room, is, nice, There, a, his, house, in. — There is a nice living room in his house.

  3. no, flat, our, There, pantries, are, in. — There are no pantries in our flat.

  4. a, my, flat, in, is, bathroom, There, nice. – There is a nice bathroom in my flat.

  5. TV, in, no, There, my, is, room. – There is no TV in my room.

  1. Расставь фразы, чтобы получился разговор Джилл и Энн.

Jill: Do you live in a new flat?

Ann: Yes, I do.

Jill: How many rooms have you got ?

Ann: We have got three rooms, a kitchen and a pantry.

Jill: Have you got a room of your own?

Ann: No, I haven’t. I share a room with my sister.



  1. Напиши о своей квартире / доме. Используй эти вопросы как план.

I live in a house with my mum, dad and a little sisters. We have got three rooms, a kitchen and a pantry. I haven’t got my own room. I share it with my sister. Our room is big and nice.

Section 2. What is there in your room?


  1. Посмотри на картинку и напиши, какие предметы здесь изображены.

a lamp, a clock, a chair, an armchair, a bed, a carpet, a picture, a bookshelf, a TV, a sofa.

  1. Какое слово лишнее. Зачеркни его.

1) flat, living room, clock, kitchen, hall

2) sofa, armchair, table, bed, wall

3) enjoy, want, share, nice, live

9. Вставь пропущенные слова is или are.

Example: There are three rooms in my flat.


  1. There is a nice woman in the kitchen.

  2. Is there an old armchair in Tiny’s house? – Yes? There is.

  3. There are five shelves with interesting books in his room.

  4. There are no clocks in the living room.

  5. There is a sofa, a table and three chairs in the living room.

10.Расставь слова в нужном порядке. Запиши предложения и прочитай их вслух.

Example: small, got, have, a, I, flat. – I have got a small flat.


  1. is, a, big, There, window, bedroom, in, my. – There is a big window in my bedroom.

  2. are, no, house, our, in, pantries, there. – There are no pantries in our house.

  3. a, with, shares, He, room, friend, his. – He shares a room with his friend.

  4. his, Is, hall, in, a, flat, there. – Is there a hall in his flat?

  5. you, a, own, Have, rooms, got, of, your. – Have you got a room of your own?

11. Запиши вопросы, на которые отвечала Джилл.

Example: There are three windows in the room. – Are there any windows in the room?


  1. There is a nice picture on the table. – Is there a picture on the table?

  2. There are a lot of postcards on the table. – Are there any postcards on the table?

  3. There is a new computer in the room. – Is there a computer in the room?

  4. There are a lot of old things in the pantry. – Are there any things in the pantry?

12. Посмотри на картинку. Прочитай список вещей. Запиши, чего нет в комнате.

Example: There is no carpet in the room.


  1. There is no clock in the room.

  2. There are no pictures in the room.

  3. There are no computers in the room.

  4. There is no fireplace in the room.

  5. There is no TV in the room.

Section 3. Home sweet home

12. Выбери и обведи нужный предлог.

Example: There is a picture on / in / at the wall.


  1. There are a lot from / of / on books on the shelf.

  2. There are chairs next to / in / on the fireplace.

  3. There is a computer at /on / in the desk.

  4. There is a new carpet at /on / of the floor.

  5. There is a big poster on / at / in the wall.

  6. Have you got a walkman of / from / with your own?

mognovse.ru