Гдз учебник по обществознанию: ГДЗ по Обществознанию, решебник и ответы онлайн

ГДЗ по Обществознанию, решебник и ответы онлайн

Решение есть!
  • 1 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
    • Человек и мир
  • 2 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Информатика
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
    • Человек и мир
  • 3 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Информатика
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
  • 4 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Информатика
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
  • 5 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Украинский язык
    • Биология
    • История
    • Информатика
    • ОБЖ
    • География
    • Музыка
    • Литература
    • Обществознание
    • Технология
    • Естествознание
  • 6 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецки

Решеба по обществознанию, ГДЗ и Решебник

  • ГДЗ
  • 1 Класс
    • Окружающий мир
  • 2 Класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Литература
    • Окружающий мир
  • 3 Класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Окружающий мир
  • 4 Класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Окружающий мир
  • 5 Класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Биология
    • История
    • География
    • Литература
    • Обществознание
    • Человек и мир
    • Технология
    • Естествознание
  • 6 Класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Биология
    • История
    • География
    • Литература
    • Обществознание
    • Технология
  • 7 Класс
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Алгебра
    • Геометрия
    • Физика
    • Немецкий язык
    • Биология

ГДЗ 6 класс Обществознание ЯГДЗ


ЯГДЗ 6 класс Обществознание готовые домашние задания. Ответы на задания и вопросы из учебников и рабочих тетрадей по обществознанию за 6 класс (Кравченко, Певцова).


6 класс рабочая тетрадь Федорова ЯГДЗ6 класс рабочая тетрадь Федорова ЯГДЗ

6 класс королькова учебник ЯГДЗ6 класс королькова учебник ЯГДЗ

6 класс рабочая тетрадь Королькова ЯГДЗ6 класс рабочая тетрадь Королькова ЯГДЗ

ГДЗ по обществознанию 6 класс рабочая тетрадь Иванова ХотеенковаГДЗ по обществознанию 6 класс рабочая тетрадь Иванова Хотеенкова

6 класс Никитин Никитина учебник ЯГДЗ6 класс Никитин Никитина учебник ЯГДЗ

6 класс рабочая тетрадь Хромова6 класс рабочая тетрадь Хромова

ГДЗ по обществознанию 6 класс рабочая тетрадь СоболеваГДЗ по обществознанию 6 класс рабочая тетрадь Соболева

ГДЗ по обществознанию 6 класс рабочая тетрадь МитькинГДЗ по обществознанию 6 класс рабочая тетрадь Митькин

ГДЗ по обществознанию 6 класс Боголюбова Иванова учебникГДЗ по обществознанию 6 класс Боголюбова Иванова учебник

ГДЗ по обществознанию 6 класс Барабанов Насонова учебникГДЗ по обществознанию 6 класс Барабанов Насонова учебник

ГДЗ 6 класс обществознание Кравченко ПевцоваГДЗ 6 класс обществознание Кравченко Певцова





ГДЗ по обществознанию 6 класс Боголюбова Иванова учебник

ГДЗ по обществознанию 6 класс Боголюбова Иванова учебникГДЗ по обществознанию 6 класс Боголюбова Иванова учебник

Учебник по обществознанию для 6 класса под редакцией Л.Н. Боголюбова, Н.Ф. Виноградовой, Н.И. Городецкой, Л.Ф. Ивановой издательства Просвещение состоит из 1 части и имеет 111 страниц.

Серия учебно-методических комплектов по обществознанию рассчитана на 5-9 класс, поэтому все полученные школьниками знания будут носить системный и комплексный характер. На втором году обучения шестиклассники глубже погрузятся в теоретические страницы социальной сферы жизни общества. Они узнают о процессе становления зрелой личности, основах межличностных отношений. В большинстве случаев таблицы, схемы, изображения помогут лучше усвоить материал параграфа. Помимо теорий в учебнике рассматриваются и практические, которые помогут ученику в реальной жизни. Для развития критического мышления и самоанализа в конце параграфа присутствуют вопросы для итогового повторения, с помощью них школьник сможет протестировать свои знания и понять, что еще надо повторить.

Готовые домашние задания на сайте ЯГДЗ позволяют школьникам осуществлять проверку правильности выполнения домашней работы, искать ошибки в своём ответе и исправлять их. Наши решебники обеспечивают повышение качества знаний школьников, учебной мотивации, стимулируют самостоятельную деятельность учеников по усвоению материала. С использованием наших ГДЗ школьники смогут улучшить оценки, получаемые на уроках в школе.

стр.16-17 стр.23-24 стр.31-33 стр.39-40 стр.47 стр.56-57 стр.66 стр.74-75 стр.82-83 стр.91 стр.97-98 стр.104

Вопросы для итогового повторения.
Глава I
Глава II
Глава III

ГДЗ по обществознанию 6 класс учебник Боголюбова Иванова

6 класс учебник Боголюбова Иванова6 класс учебник Боголюбова Иванова

ГДЗ готовые домашние задания учебника Боголюбова Иванован 6 класс по обществознанию ФГОС от Путина. Решебник (ответы на вопросы и задания) учебников и рабочих тетрадей необходим для проверки правильности домашних заданий без скачивания онлайн

Выберите номер страницы Учебника

Страница: 16-17 23-24 31-32 39-40 47 56-57 66 74-75 82-83 91 97-98 104

Вопросы для итогового повторения.
Глава I
Глава II
Глава III


ответы по обществознанию 6 класс Митькинответы по обществознанию 6 класс Митькин6 класс рабочая тетрадь иванова хотеенкова6 класс рабочая тетрадь иванова хотеенкова


← Назад

Вперед →

6 класс рабочая тетрадь иванова хотеенкова

ГДЗ по обществознанию 5 класс Боголюбова учебник

ГДЗ по обществознанию 5 класс Боголюбова учебникГДЗ по обществознанию 5 класс Боголюбова учебник

Учебник по обществознанию для 5 класса под редакцией Л.Н. Боголюбова, Н.Ф. Виноградовой, Н.И. Городецкой, Л.Ф. Ивановой издательства Просвещение состоит из 1 части и имеет 127 страниц.

На уроках обществознания пятиклассники узнают о том, что называется обществом, а точнее современным обществом. Данный учебник представляет собой первоначальное звено серии учебно-методических комплектов по обществознанию. Для усвоения учебного курса школьникам пригодятся знания, полученные на уроках окружающего мира в начальной школе. Погружение в учебный предмет начинается со знакомства со структурой общества, многообразием общественных отношений и взаимодействием различных социальных групп. Кроме того, школьники познакомятся с самым главным законом нашей страны, устройством нашего государства, его государственными символами, а также основными правами и обязанностями граждан.

Готовые домашние задания на сайте ЯГДЗ составлены исключительно по авторской методике, которая предполагает использование простых и понятных для каждого школьника слов. Содержание и структура наших решебников совпадает с материалами учебного курса, что подтверждают результаты экспертной проверки. Поэтому именно наши материалы позволяют школьникам быстро и эффективно справлять с вопросами и заданиями любой сложности, готовиться к учебным занятиям и получать высокие отметки в школе, что повышает качество знаний и уровень предметной компетенции.

стр.14 стр.21 стр.32 стр.38 стр.47 стр.57-58 стр.63-64 стр.70 стр.79-80 стр.88-89 стр.98 стр.106 стр.111 стр.117-118

Вопросы для итогового повторения
Глава I
Глава II
Глава III
Глава IV
Глава V

ГДЗ по обществознанию 7 класс учебник Боголюбова Иванова

ГДЗ по обществознанию 7 класс учебник Боголюбова ИвановаГДЗ по обществознанию 7 класс учебник Боголюбова Иванова

Учебник по обществознанию для 7 класса под редакцией Л.Н. Боголюбова, Л.Ф. Ивановой, Н.И. Городецкой издательства Просвещение состоит из 1 части и имеет 159 страниц.

Содержание учебника состоит из двух основных тематических разделов: политика и экономика как сферы общественной жизни, а также непосредственно возникающие в них взаимоотношения и взаимодействия субъектов. Любой гражданин Российской Федерации должен знать данную информацию, чтобы поступать правомерным образом. Помимо теории, в учебник включены, и ситуации с которыми человек встречается в повседневной жизни. В разнообразных рубриках учебника школьники найдут познавательные задания различного уровня трудности, которые помогут систематизировать полученные знания.

Готовые домашние задания на сайте ЯГДЗ позволят школьникам оценить себя, понять насколько успешно они занимались, чему научились, в чём лучше разобрались, а что ещё осталось не усвоено. Наши решебники предлагают ознакомиться с эталонными вариантами ответа на вопросы. Все представленные материалы пришли тщательную проверку нашими специалистами, а также доступны для понимания абсолютно любому школьнику. Теперь проверить качество выполнения домашней работы можно самостоятельно.

стр.14-15 стр.21 стр.29-30 стр.37-38 стр.46-47 стр.54-55 стр.63-64 стр.71-72 стр.81-82 стр.89-90 стр.96-97 стр.104-105 стр.111-112 стр.118-119 стр.131-132 стр.139-140 стр.149

90000 Social Studies | Harvard College Handbook for Students 90001 90002 90003 Dr. Anya Bernstein Bassett, Director of Studies 90004 90005 90002 Social Studies was founded in 1960 by a distinguished group of faculty who believed that the study of the social world requires an integration of the disciplines of history, political science, economics, sociology, and anthropology. For over five decades, Social Studies has brought together outstanding teachers and intellectually engaged students who share a fascination with social science research and theory and a deep interest in applying social science to contemporary social, economic, and political problems. 90005 90002 The common introduction to Social Studies is Social Studies 10, which introduces students to some of the thinkers who have durably shaped the way we understand modern society. Students examine the development of modern moral, political, and economic ideas and they consider the role of the individual in modern society, studying foundational texts by Rousseau, Smith, Marx, Weber, Durkheim, Du Bois, Beauvoir, Foucault, and Fanon. Throughout Social Studies 10, students are taught to read theoretical arguments carefully and critically and to juxtapose them against historical developments and social experience.Social Studies 10 is taught both in lecture and in small group tutorials where discussion and writing skills are emphasized. 90005 90002 The purpose of the junior tutorials in Social Studies is to immerse students in a detailed and focused study of an empirical, theoretical, or historical topic in the social sciences. Junior tutorials also teach social science and historical methodology, providing students with instruction on research techniques and offering them experience in conducting primary research in preparation for their senior theses. 90005 90002 Students develop an individualized focus field in consultation with their academic adviser. They identify an area of ​​interest (for example: inequality, development, or modern social theory) and create a plan of study. A Social Studies plan of study includes a minimum of four courses, normally drawn from at least two social science departments and including at least one course on a historical topic. Students may petition to take social science courses taught in non-social science departments or courses offered at some of Harvard’s professional schools.A student who is studying inequality might take one course in sociology, one course in economics, one course in history, and one course at the Harvard Kennedy School. A student who is studying development might take two courses in economics, one course in anthropology, and one course in history. A student of social theory might take one course in philosophy, two courses in history, and two courses in government (political theory). 90005 90002 In the senior year, all Social Studies concentrators enroll in a one-on-one tutorial (Social Studies 99) in preparation for researching and writing a senior thesis.This is a requirement for all concentrators. 90005 90002 All sophomores considering concentrating in Social Studies must take Social Studies 10a: Introduction to Social Studies, in the fall term. This course is a prerequisite for submitting a Declaration of Intent, which is due in mid-October for students who are planning to declare Social Studies as their concentration in November. 90005 90002 Transfer students and second-semester sophomores seeking to change concentrations can submit a Declaration of Intent to Social Studies on the first day of classes in the spring term (January 25th, 2021).If the Declaration of Intent is approved, those students may become Social Studies concentrators immediately, but will need to wait to start Social Studies 10 in the fall of their junior year. First semester juniors can submit a Declaration of Intent by the first day of classes in the fall (September 2nd, 2020) and may also become Social Studies concentrators immediately. 90005 90002 90003 REQUIREMENTS 90022 13 courses (52 credits) 90004 90005 90025 90026 90027 Required courses: 90028 90025 90026 Social Studies 10a and 10b. 90031 90026 Social Studies 98, the junior tutorial. Students must take two junior tutorials. 90031 90026 Social Studies 99a and Social Studies 99b (off sequence students may take two terms of Social Studies 99a or two terms of Social Studies 99b). 90031 90026 One course in economics. This requirement can be fulfilled by taking Economics 10a and / or 10b, Economics 50, or by taking one course in economics for which Economics 10 is recommended preparation.The economics requirement must be completed by the end of the junior year. 90031 90026 One course in elementary statistics. The statistics requirement must be completed by the end of the junior year. 90031 90026 A course in a methodology appropriate to the focus field. This requirement may be fulfilled by taking Social Studies 50, Social Studies 60, or by taking an appropriate substitute. Students must complete this requirement by the end of the junior year. 90031 90026 Four to six courses in the student’s focus field.These courses will be selected in consultation with the student’s adviser and must be approved by the Social Studies Board of Instruction. The focus field should be drawn from two social science departments and must include at least one course on a historical topic. Up to two focus field courses may be taken outside of FAS. 90031 90044 90031 90026 90027 Tutorials 90028: 90025 90026 90027 Sophomore year 90028: Social Studies 10a and 10b (two terms). Letter-graded. Weekly lectures and discussion sections in groups of eight students. 90031 90026 90027 Junior year 90028: Social Studies 98. Two terms required. 90031 90026 90027 Senior year 90028: Social Studies 99a and b. The writing of a senior thesis. Graded SAT / UNS. Each thesis has two independent readers. 90031 90044 90031 90026 90027 Thesis 90028: Required. 90031 90026 90027 General Examination 90028: An oral examination taken at the end of the senior year which includes a defense of the thesis and a general exam, which emphasizes the themes and thinkers taught in Social Studies 10 discussed in relation to the student’s work in Social Studies. 90031 90044 90002 90003 Joint Concentrations 90004 90005 90002 Social Studies allows joint concentrations with interdisciplinary programs that include social science faculty: generally, African and African American Studies, East Asian Studies, Environmental Science and Public Policy, Near Eastern Languages ​​and Civilizations, Religion, South Asian Studies, Philosophy, and The Study of Women, Gender, and Sexuality, We do not allow joint concentrations with science or humanities departments or with social science departments that we share faculty with (anthropology, economics, government, history, or sociology). 90005 90002 90003 ADVISING 90004 90005 90002 Each student entering the concentration is assigned an adviser who sits on the Social Studies Board of Advisers and is responsible for helping the student plan his or her course of study. In the first semester of concentration, the adviser is that student’s sophomore tutor. Whenever possible, the same adviser continues to serve in this capacity until the student graduates. When this is not possible, another adviser is assigned who, to the extent possible, shares interests with the student.Students must meet with their advisers at least three times a year to discuss course selection, their focus field, and their plan of study; more frequent meetings are strongly encouraged. The Director of Studies heads the Board of Advisers. 90005 90002 For up-to-date information on advising in Social Studies, please go to www.socialstudies.fas.harvard.edu or visit the Advising Programs Office website. 90005 90002 90003 HOW TO FIND OUT MORE 90004 90005 90002 For more information, contact the Assistant Director of Studies for Freshmen and Sophomores, Dr.Bonnie Talbert, or the Undergraduate Program Administrator, Kate Anable, on the third floor of William James Hall (617-495-2163). 90005 90002 90003 ENROLLMENT STATISTICS 90004 90022 90003 Number of Concentrators as of December 90004 90005 90100 90101 90102 90003 Concentrators 90004 90105 90102 90003 2008 90004 90105 90102 90003 2009 90004 90105 90102 90003 2010 90004 90105 90102 90003 2011 90004 90105 90102 90003 2012 90004 90105 90102 90003 2013 90004 90105 90102 90003 2014 90004 90105 90102 90003 2015 90004 90105 90102 90003 2016 90004 90105 90102 90003 2017 90004 90105 90102 90003 2018 90004 90105 90102 90003 2019 90004 90105 90154 90101 90102 Social Studies 90105 90102 296 90105 90102 311 90105 90102 297 90105 90102 322 90105 90102 300 90105 90102 280 90105 90102 252 90105 90102 230 90105 90102 246 90105 90102 217 90105 90102 251 90105 90102 237 90105 90154 90101 90102 Social Studies + another field 90105 90102 6 90105 90102 2 90105 90102 9 90105 90102 10 90105 90102 11 90105 90102 16 90105 90102 19 90105 90102 16 90105 90102 10 90105 90102 15 90105 90102 27 90105 90102 34 90105 90154 90101 90102 Another field + Social Studies 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90102 0 90105 90154 90239 90002 90005 .90000 Elementary Social Studies Curriculum | Elementary Social Studies Textbooks 90001 90002 90003 1. Geography of the United States 90004 90005 Essential Question: 90006 What can geography teach us about the United States? 90007 90008 90002 In a Social Studies Skill Builder, students work in pairs to label features on maps and a diagram. They define geographic terms and apply them to the geography of the United States. 90008 90002 Reading Further: Where Geography Meets History 90008 90002 90003 2.American Indians and Their Land 90005 90004 Essential Question: 90006 How did American Indians adapt to different environments in North America? 90007 90008 90002 In a Visual Discovery activity, students work in pairs, using maps and photographs to trace migration routes of the first Americans and to summarize how these groups adapted to different environments. 90008 90002 Reading Further: Recording Lakota History 90008 90002 90003 3. American Indian Cultural Regions 90005 90004 Essential Question: 90006 How and why did American Indian cultural regions differ? 90007 90008 90002 In a Response Group activity, students analyze historical artifacts from different American Indian groups and then compare and contrast life in the various regions.90008 90002 Reading Further: Four Young American Indians 90008 90002 90003 4. How and Why Europeans Came to the New World 90004 90005 Essential Question: 90006 What did explorers take to and from the New World during the Age of Exploration? 90007 90008 90002 In a Social Studies Skill Builder, pairs take on the role of underwater archaeologists to examine objects from an explorer’s sunken ship and categorize them as navigation tools, motives for exploration, or new products from the Americas.90008 90002 Reading Further: Changes in Europe Spur Exploration 90008 90002 90003 5. Routes of Exploration to the New World 90004 90005 Essential Question: 90006 How did exploration of the Americas lead to settlement? 90007 90008 90002 In a Social Studies Skill Builder, students use an illustrated classroom matrix to organize information about European explorers and then play a game in which they answer questions about the explorers. 90008 90002 Reading Further: Who Wins Florida? 90008 90002 90003 6.Early English Settlements 90004 90005 Essential Question: 90006 What challenges faced the first English colonies? 90007 90008 90002 In a Visual Discovery activity, students analyze images of Roanoke, Jamestown, and Plymouth to create act-it-outs that show why settlers came, the hardships they endured, and the reasons why each settlement succeeded or failed. 90008 90002 Reading Further: King Philip Decides on War 90008 90002 90003 7. Comparing the Colonies 90005 90004 Essential Question: 90006 How were the three colonial regions alike and different? 90007 In a Problem Solving Groupwork activity, students create a billboard for one of six British colonies and then try to persuade other students to settle in their colony.Reading Further: Choosing a Career in the Colonies 90008 90002 90003 8. Slavery in the Americas 90004 90005 Essential Question: 90006 What was the impact of slavery on Africans? 90007 90008 90002 In a Response Group activity, student groups analyze and respond to three dilemmas faced by Africans during enslavement: trading slaves for guns in West Africa, surviving the Middle Passage, and living as a slave in the colonies. 90008 90002 Reading Further: How Slaves Kept Hope Alive 90008 90002 90003 9.Life in Colonial Williamsburg 90004 90005 Essential Question: 90006 What were key parts of life for Southern colonists in the 1700s? 90007 90008 90002 In a Writing for Understanding activity, students take a «walking tour» of colonial Williamsburg to examine aspects of colonial life, such as government, social life, and religion. 90008 90002 Reading Further: A Religious Revival in the Colonies 90008 90002 90003 1 90004 90003 0. Tensions Grow Between the Colonies and Great Britain 90004 90005 Essential Question: 90006 What were key parts of life for Southern colonists in the 1700s? 90007 90008 90002 In a Writing for Understanding activity, students take a «walking tour» of colonial Williamsburg to examine aspects of colonial life, such as government, social life, and religion.90008 90002 Reading Further: A Religious Revival in the Colonies 90008 90002 90003 11. To Declare Independence or Not 90004 90005 Essential Question: 90006 What were the arguments for and against colonial independence from Great Britain? 90007 90008 90002 In a Problem Solving Groupwork activity, student groups represent six historical figures in a panel debate between Loyalists and Patriots. 90008 90002 Reading Further: Patrick Henry, Radical Revolutionary 90008 90002 90003 12. The Declaration of Independence 90005 90004 Essential Question: 90006 What are the main ideas in the Declaration of Independence? 90007 90008 90002 In a Social Studies Skill Builder, students examine objects on Thomas Jefferson’s desk, such as a letter and an invitation, to learn about the events and ideas that led to Jefferson’s drafting of the Declaration of Independence.90008 90002 Reading Further: Jefferson’s Conflict: Ideas vs. Reality 90008 90002 90003 1 90004 90003 3. The American Revolution 90004 90005 Essential Question: 90006 How did the colonists win the American Revolution? 90007 90008 90002 In an Experiential Exercise, students engage in a tug-of-war that demonstrates factors that helped the American colonies win the American Revolution. 90008 90002 Reading Further: The Revolution’s Home Front 90008 90002 90003 14. The Constitution 90004 90005 Essential Question: 90006 What are the key features of the U.S. Constitution? 90007 90008 90002 In a Social Studies Skill Builder, students play a game in which they are presented with a series of situations that the government might face and determine which branch or branches of government will resolve each situation. 90008 90002 Reading Further: Inside the Constitutional Convention 90008 90002 90003 15. The Bill of Rights 90004 90005 Essential Question: 90006 What are the basic rights and freedoms of the American people? 90007 90008 90002 In an Experiential Exercise, students work in small groups to create tableaux vivants, or living scenes, to represent key amendments in the Bill of Rights.90008 90002 Reading Further: Individual Rights vs. Society’s Needs 90008 90002 90003 16. Our Role in Government 90005 90004 Essential Question: 90006 What does it mean to be a citizen of the United States? 90007 90008 90002 In a Problem Solving Groupwork activity, students follow an inquiry process to identify a local issue and suggest solutions in a multimedia presentation. 90008 90002 Reading Further: How Students Make a Difference 90008 90002 90003 17. Shaping America’s Economy 90004 90005 Essential Question: 90006 How did the Founding Fathers create the economy we use today? 90007 90008 90002 In a Social Studies Skill Builder, students interpret excerpts from the Constitution.They evaluate how the Constitution provides a foundation for our free enterprise system. 90008 90002 Reading Further: The Rise of Cotton in the South 90008 90002 90003 18. Manifest Destiny and Settling the West 90004 90005 Essential Question: 90006 How did the expansion of the United States affect people inside and outside the country? 90007 90008 90002 In an Experiential Exercise, students act as 19th-century settlers and migrate into the western territories of an outline of the United States.90008 90002 Reading Further: The Cherokee Trail of Tears 90008 90002 90003 19. The Diverse Peoples of the West 90004 90005 Essential Question: 90006 What drew new settlers to the western part of the United States in the 1800s? 90007 90008 90002 In a Problem Solving Groupwork activity, students create interactive dramatizations about the experiences of six groups of people who lived in or moved to the West in the 1800s and how these groups were helped or harmed by the westward expansion of the United States.90008 90002 Reading Further: Laura Ingalls Wilder on the Prairie 90008 90002 90003 20. The Causes of the Civil War 90004 90005 Essential Question: 90006 What factors helped drive apart the North and the South in the mid-1800s? 90007 90008 90002 In a Social Studies Skill Builder, students use a metaphor to compare prewar events with a story about a brother and sister who disagree. Then students complete an illustrated storybook to reflect the growing tensions between the North and the South.90008 90002 Reading Further: Harriet Beecher Stowe’s Book 90008 90002 90003 21. The Civil War 90004 90005 Essential Question: 90006 What factors contributed to the outcome of the Civil War? 90007 90008 90002 In a Writing for Understanding activity, students take a «walking tour» to visit five sites at the battlefield at Gettysburg in July 1 863 and examine and take notes on written and visual information about aspects of the Civil War, such as military tactics and technology and combat conditions.90008 90002 Reading Further: Life After Slavery in the South 90008 90002 90003 22. The American Industrial Revolution 90004 90005 Essential Question: 90006 How did industrialization change the United States? 90007 90008 90002 In a Social Studies Skill Builder activity, students analyze primary source images and data related to industrialization. 90008 90002 Reading Further: Buying Goods: Then and Now 90008 90002 90003 23. The Modern United States 90004 90005 Essential Question: 90006 How has life in the United States changed since industrialization? 90007 90008 90002 In a Social Studies Skill Builder, students work in pairs to create an illustrated timeline of modern American history.Then they play a card game to better understand the importance of the historical periods in the past 200 years of U.S. history. 90008 90002 Reading Further: Challenges and Hope for Immigrants 90008 .90000 Pearson — Prentice Hall Textbook Resources 90001 90002 A wealth of online curriculum support for teachers and students using: 90003 90004 State Editions 90005 90006 90007 90008 90009 America: History of Our Nation 90009 California Edition 90009 Michigan Edition 90009 New York Edition 90009 Ohio Edition 90009 Virginia Edition 90015 90008 90009 America: History of Our Nation, Indiana Edition 90015 90008 90009 America: Pathways to the Present, Texas Edition 90015 90008 90009 The American Nation, Texas Edition 90015 90008 90009 Ancient Civilizations (California) 90015 90028 90007 90008 90009 Civics and Economics, North Carolina Edition 90015 90008 90009 Economics, California Edition 90015 90008 90009 Lone Star: The Story of Texas 90015 90008 90009 Magruder’s American Government, California Edition 90015 90008 90009 Magruder’s American Government, Texas Edition 90015 90028 90007 90008 90009 Medieval And Early Modern Times (California) 90015 90008 90009 Online TAKS Practice 90015 90008 90009 United States History 90009 Michigan Edition 90009 New York Edition 90009 Ohio Edition 90009 Virginia Edition 90015 90008 90009 World Geography, Texas Edition 90015 90008 90009 World History, California Edition 90015 90028 90007 90008 90009 World History, Texas Edition 90015 90008 90009 World Studies, Indiana Edition 90015 90008 90009 World Studies, North Carolina Edition 90015 90028 90078 .90000 Social Entrepreneurship (Online) | Oxford University Department for Continuing Education 90001 90002 Unit 1: Introduction to social entrepreneurship: The journey ahead 90003 90004 90005 Profile of social entrepreneurs 90006 90005 Create your own profile of a social entrepreneur 90006 90005 Grounding in social entrepreneurship 90006 90005 Typology of ventures 90006 90005 Definitional disputes 90006 90005 Initial questions on social entrepreneurship 90006 90017 90002 Unit 2: Creating social change: The social value proposition and identifying a social business opportunity 90003 90004 90005 Seizing social business opportunities 90006 90005 Legal structure 90006 90005 Social entrepreneurship profiles 90006 90005 Community asset mapping 90006 90005 Profile of a social entrepreneur: Albina Ruiz, Ciudad Saludable 90006 90005 Social value proposition 90006 90005 Triple bottom line 90006 90017 90002 Unit 3: Understanding poverty: The Sustainable Development Goals 90003 90004 90005 The critical need to alleviate poverty 90006 90005 Ecosystem approach 90006 90005 The role of cooperatives in addressing poverty 90006 90005 Profile of a social organization: Grameen Bank 90006 90017 90002 Unit 4: Human-Centered Design: Partnering with the targeted community to address social problems 90003 90004 90005 Profile of a social organisation: IDEO 90006 90005 The role of mind mapping in creating solutions 90006 90005 Empowerment model: Partnering with targeted community 90006 90017 90002 Unit 5: Developing a theory of change: Starting with the social impact 90003 90004 90005 Theory of change explained 90006 90005 Understanding the theory of change more deeply 90006 90005 Brief introduction to systems thinking 90006 90005 Profile of a social organization: Global Social Benefit Incubator 90006 90017 90002 Unit 6: Envisioning an innovative society: The role of social innovation 90003 90004 90005 Social Innovations: A critical element to scaling social impact 90006 90005 Disruptive innovations 90006 90005 Profile of a social entrepreneur: Dr.Venkataswamy, Aravind Eye Institute, India 90006 90017 90002 Unit 7: The business model: Creating a social business model 90003 90004 90005 The role of the business model in starting a social venture 90006 90005 Equitable distribution of value 90006 90005 The role of the business model: The business model canvas 90006 90005 Social business model framework 90006 90005 Profile of a social entrepreneur: Husk Power Systems 90006 90005 Business model canvas exercise 90006 90005 Business model execution failure 90006 90017 90002 Unit 8: Funding social ventures: Strategies for success 90003 90004 90005 Sustainable funding sources: Earned income 90006 90005 Profile of a social entrepreneur: Furniture Resource Centre 90006 90005 Traditional funding sources 90006 90005 Social investment funding sources 90006 90005 Investing in a social venture 90006 90005 Relationship building with donors and investors 90006 90017 90002 Unit 9: The driving force behind social entrepreneurship: Measurement and scaling social impact 90003 90004 90005 Building the foundation 90006 90005 Profile of a social entrepreneur: KickStart 90006 90005 Scalability through expansion 90006 90005 Measurement tools 90006 90017 90002 Unit 10: The future: Reflection and shared experiences 90003 90004 90005 Path to social entrepreneurship 90006 90005 Thoughts for changemakers 90006 90005 ‘Be the Change’ reflection paper 90006 90017 90002 90137 We strongly recommend that you try to find a little time each week to engage in the online conversations (at times that are convenient to you) as the forums are an integral, and very rewarding, part of the course and the online learning experience.90003 .