Английский язык 9 класс упражнение 6: ГДЗ по английскому языку за 9 класс, решебник и ответы онлайн

Содержание

ГДЗ по английскому языку за 9 класс, решебник и ответы онлайн

Решение есть!
  • 1 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
    • Человек и мир
  • 2 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Информатика
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
    • Человек и мир
  • 3 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Информатика
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
  • 4 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Информатика
    • Музыка
    • Литература
    • Окружающий мир
  • 5 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык
    • Немецкий язык
    • Украинский язык
    • Биология
    • История
    • Информатика
    • ОБЖ
    • География
    • Музыка
    • Литература
    • Обществознание
    • Технология
    • Естествознание
  • 6 класс
    • Математика
    • Английский язык
    • Русский язык

ГДЗ тренировочные упражнения в формате ГИА 9 класс Ваулина

ГДЗ тренировочные упражнения в формате ГИА 9 класс ВаулинаГДЗ тренировочные упражнения в формате ГИА 9 класс Ваулина

Рабочая тетрадь «Английский язык. 9 класс. Тренировочные упражнения в формате ОГЭ (ГИА)» ФГОС. Ю. Е. Ваулиной, О. Е. Подоляко. Издательство «Просвещение». Серия «Английский в фокусе». Состоит из одной части и 112 страниц.

Тренировочные упражнения по английскому языку в соответствии с образовательным стандартом являются одной из важнейших частей практического закрепления полученных девятиклассниками знаний, навыков и умений. Ребята смогут значительно развить свои коммуникативные способности, обогатить словарный запас, повысить лексический и грамматический уровень освоения предмета. Межпредметный характер дисциплины проявит себя параллельно с первыми успехами в ее изучении, учащиеся смогут пользоваться англоязычными источниками информации, получая ее в первозданном виде, самостоятельно осуществлять перевод, добиваясь наиболее точного понимания, изменяя свое представление о целостной картине мира во всех ее проявлениях. Ученики смогут приобрести много новых англоговорящих друзей по всему миру, используя возможности современных средств связи и коммуникации, делая все более широкие шаги к свободному общению на английском языке.

Решебник ГДЗ, представленный сайтом ЯГДЗ, послужит помощником всем тем, целью которых является хорошая и отличная оценка на годовом экзамене, а также подготовка к текущим проверочным и контрольным работам по английскому языку.


Module 1
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Module 2
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Module 3
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Module 4
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Module 5
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Module 6
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Module 7
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Module 8
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

16 упражнений на модальные глаголы с ответами.

На сайте уже есть подборка сложных упражнений на модальные глаголы, сегодня я хочу предложить вам несколько упражнений более простого уровня. Эти упражнения я использую для 6  — 9 классов в качестве повторения и отработки нового материала. Все упражнения на модальные глаголы даются с ответами.

Модальные глаголы: упражнения 6 класс

Упражнение 1. Вставьте подходящий модальный глагол (can / may)

  1. ______ you see anything in this dark room?
  2. ______ I borrow your rubber, please? Yes, of course you ______.
  3. Kate______ speak English.
  4. Mike has got many books so he______ read them.
  5. ______ I borrow your pen?
  6. Only a person who knows the language very well ______ answer such a question.
  7. Most children______ slide on the ice very well.
  8. You ______find any kind of information on the Internet.
  9. British Parliament ______issue laws and form the budget.
  10. ______ I try on this coat?
  11. You ______not talk loudly in libraries.
  12. He ______read and write in English.

Упражнение 2. Complete the sentences with the correct modal verb. Use mustmustn’t, or don’t have to.

I _________________ (1) go to school from Monday to Friday. We ___________________ (2) wear a uniform, so I normally wear sports clothes. We ___________________ (3) arrive late, and we ___________________ (4)   go to every class. In class, we __________________ (5)  shout, play or sing. We _____________________ (6)  have lunch at school, so I sometimes go home. When school finishes, I ___________________ (7)  look after my little sister. When my parents come home I ______________________ (8) stay in, so I usually go out with my friends. When I get home,                                      I __________________ (9) do my homework. I ____________________ (10)  go to bed late, except on Fridays, when I _________________ (11)  go to bed before midnight.

Упражнение 3. Вставьте подходящий модальный глагол (mustn’t / needn’t)

  1. Shall I turn on the light? — No, you ______. It is still light in the room.
  2. You______ make your bed. I’ll do it for you.
  3. You ______buy mineral water, we have plenty.
  4. We______ stay up late.
  5. You______ take an umbrella today. The sun is shining.
  6. It’s prohibited to go into that building. You______ go in.
  7. The meeting is very important. We______ be late.
  8. I______ forget my keys or I won’t get in.
  9. You______ bring sandwiches. We can stop at a cafe.
  10. Pupils______ smoke.
  11. In this school pupils ______wear school uniform. They can wear jeans and T-shirts.

Упражнение 4. Вставьте подходящий модальный глагол (must / can / need)

  1. Sonia ______ practise so much if she wants to take part in the marathon.
  2. If you want to improve your English, you ______work very hard.
  3. You ______not come to help them tomorrow: the work is done.
  4. You ______not change the whole text as the beginning is all right.
  5. John ______not tell us the rules of the game: we know them.
  6. We ______not afford to pay the bill.
  7. It is already six o’clock. We ______hurry if we don’t want to be late.
  8. She ______decorate a room nicely.
  9. You ______take care of your parents.
  10. We ______stay with my brother when we are in Paris.

Модальные глаголы: упражнения 7 класс

Упражнение 5. Подчеркните правильный вариант употребления модального глагола.

  1. You must / should / shouldn’t be 18 before you can drive in Spain.
  2. You don’t have to / mustn’t / shouldn’t go to bed so late. It’s not good for you.
  3. You don’t have to / mustn’t / shouldn’t wear a school uniform in most Spanish state schools.
  4. You must / mustn’t / needn’t come. I can do it without you.
  5. You don’t have to /must / mustn’t copy during exams.
  6. You don’t have to /mustn’t / shouldn’t be very tall to play football.
  7. You must /mustn’t / needn’t be a good writer to win the Pulitzer Prize.

Упражнение 6. Вставьте подходящий модальный глагол (must / may / can)

  1. You ______not smoke here.
  2. ______you hear that strange noise?
  3. He______come today or tomorrow.
  4. My little brother______ count to ten.
  5. This incident ______have serious consequences.
  6. You ______have a valid permit to enter.

Упражнение 7. Вставьте подходящий модальный глагол (must / may)

  1. I’m not sure but perhaps Roberto ______ leave for Australia soon.
  2. You ______talk to your daughter about her future.
  3. You ______ have a visa to travel to some countries.
  4. You ______ stop smoking. It is bad for your health.
  5. I ______make sure cargoes reach their destination.
  6. However cold it ______ be, we’ll go skiing.
  7. People ______ take care of future.

Упражнение 8. Вставьте подходящий модальный глагол (must / could / ought / may)

  1. ______ Einstein speak English when he went to live in the USA?
  2. Mary ______swim when she was three.
  3. You ______be joking. No one buys two Rolls Royces.
  4. They ______be tired. They’ve been travelling all night.
  5. He ______to go to the dentist because he has toothache.
  6. I ______ swim quite well when I was five years old.
  7. ______ I ride your bicycle, please, Jane?
  8. She ______be Scottish with a surname like McKenzie.
  9. At your age you ______ to be earning your living.
  10. You ______to feel some respect for your elders.

Модальные глаголы: упражнения 8 класс

Упражнение 9. Вставьте подходящий модальный глагол (must / may / need)

  1. ______ I invite Nick to our house?
  2. It _____rain soon.
  3. You ______not make notes in the books.
  4. You ______pay your bills in restaurants.
  5. The baby is sleeping. You ______not shout.
  6. That diamond bracelet is very elegant but it ______have cost a fortune.
  7. You ______not say anything if you don’t want to.
  8. I can hear you quite well. You ______not shout.
  9. He has left the army and doesn’t ______to wear a uniform any more.
  10. I’ve bought everything, so you ______not go shopping.
  11. Tim gave me a letter to post. I ______not forget to post it.

Упражнение 10. Complete the sentences with the positive or negative forms of must or have to.

  1. Brilliant! I ___________________ study tonight because I’ve finished my exams.
  2. You ___________________ use a mobile phone on a plane.
  3. You can go out, but you ___________________ be home by midnight.
  4. Jo _______________________ go to school by bus. She lives nearby.
  5. We _____________________ cook tonight. We can get a pizza.
  6. She _____________________ get up early. She’s on holiday.
  7. You ____________________ study harder or you are going to fail.
  8. You _____________________drive faster than 120 km/h on the motorway.

Упражнение 11. Choose the correct modal verb in italics:

  1. I can / can’t / might go out tonight. I’m too busy.
  2. I haven’t studied enough. I may / may not / might pass my exams.
  3. They say it must/ need / might snow tomorrow.
  4. She can /might not / won’t be able to help us. She’s not available.
  5. Can / May / Might you come to my party?
  6. We should run or we can / might / might not miss the bus.

Модальные глаголы: упражнения 9 класс

Упражнение 12. Complete the sentences with the correct modal verb in italics:

  1. You couldn’t / mustn’t / shouldn’t eat so many hamburgers. They’re not good for you.
  2. You can’t have / don’t have to /mustn’t study at the weekends, except when you have exams.
  3. You may not / might not /needn’t Everything will be OK.
  4. You don’t have to /might not/mustn’t use your mobile phone in class.
  5. Diana looks happy. She can /can have /must have heard some good news.
  6. I can’t /may not /might not have left my mobile phone at school on Friday afternoon – I had it on Friday night.
  7. It can /could / couldn’t rain tomorrow.

Упражнение 13. Вставьте подходящий модальный глагол (must / can / should / may)

  1. I have some free time. I ______ help her now.
  2. I ______ drive Susan’s car when she is out of town.
  3. ______ I have a glass of water?
  4. Anyone ______ become rich and famous if they know the right people.
  5. You ______ go to this party. It’s very important.
  6. Bird ______ be known by its song.
  7. He is coming here so that they ______ discuss it without delay.
  8. It’s late. You ______ go to bed.
  9. He ______ have told me about it himself.

Упражнение 14. Rewrite the sentences using modal verbs

1. — Some people just don’t know how to sing.   (be able to)

_____________________________________________________________

2. — There’s a chance that she’s in the airport.  (could)

_____________________________________________________________

3. — I knew how to ride a horse when I was six. (could)

_____________________________________________________________

4. — John isn’t sure if he is going to Turkey.  (might not)

_____________________________________________________________

5. — Do not block the emergency exit.  (mustn’t)

_____________________________________________________________

6. — It is dangerous to use mobile phones on the plane. (mustn’t)

_____________________________________________________________

7. — It is necessary to fasten your seat belt for landing and taking off. (must)

_____________________________________________________________

8. -It’s possible that he’ll be there to meet us. (may)

_____________________________________________________________

9. — This is a surprise. Don’t tell anybody about it. (shouldn’t)

_____________________________________________________________

Упражнение 15. Complete the sentences with a suitable modal verb. Use must, don’t have to, might, should, must have, mustn’t, can’t have and shouldn’t.

  1. You ____________________ drive on the pavement. It’s illegal.
  2. You ____________________ say that. It’s not nice.
  3. I ______________________ go to work tomorrow because it’s a public holiday.
  4. I ______________________ buy this CD, but I’m not sure.
  5. He’s not here. He _____________________ gone out.
  6. She didn’t study enough. She _____________________ passed her exam.
  7. You ____________________ eat more vegetables. They’re good for you.
  8. You ____________________ be 18 before you can buy alcohol.

Упражнение 16.  Write the sentences again without changing the meaning. Use one of the modal verbs in brackets.

  1. It’s possible Mary saw him. (must / may / can)

Mary ________________________________________________________________________

  1. I am certain Peter has got lost. (should / could / must)

Peter ________________________________________________________________________

  1. My advice is that you stop. (should / must / could)

You __________________________________________________________________________

  1. Perhaps we went to London. (must / can / might)

We __________________________________________________________________________

  1. I am sure Pierre is French. (can / must / could)

Pierre _________________________________________________________________________

  1. It’s not possible that Peter kissed Helen. (might not / can’t / should )

______________________________________________________________________________

Ответы к упражнениям на модальные глаголы.

6 КЛАСС

Exercise 1.

1 can, 2 may/may, 3 can, 4 can, 5 may, 6 can, 7 can, 8 can, 9 can, 10 may, 11 may, 12 can

Exercise 2.

1 must, 2 don’t have to, 3 mustn’t, 4 must, 5 mustn’t, 6 don’t have to, 7 must, 8 don’t have to, 9 must, 10 mustn’t, 11 don’t have to

Exercise 3.

1 needn’t, 2 needn’t, 3 needn’t, 4 mustn’t, 5 needn’t, 6 mustn’t, 7 mustn’t, 8 mustn’t, 9 needn’t, 10 mustn’t, 11 needn’t

Exercise 4.

1 must, 2 must, 3 need, 4 need, 5 need, 6 can, 7 must, 8 can, 9 must, 10 can

7 КЛАСС

Exercise 5.

1 must, 2 shouldn’t, 3 don’t have to, 4 needn’t, 5 mustn’t, 6 don’t have to, 7 must

Exercise 6.

1 must, 2 can, 3 may, 4 can, 5 may/can, 6 must

Exercise 7.

1 may, 2 must, 3 must, 4 must, 5 must, 6 may, 7 must

Exercise 8.

1 Could, 2 could, 3 must, 4 must, 5 ought, 6 could, 7 may, 8 must, 9 ought, 10 ought

8 КЛАСС

Exercise 9.

1 May, 2 may, 3 must, 4 must, 5 must/may, 6 must, 7 may, 8 need, 9 need, 10 need, 11 must

Exercise 10.

1 don’t have to, 2 mustn’t, 3 must, 4 doesn’t have to, 5 don’t have to, 6 doesn’t have to, 7 must, 8 mustn’t

Exercise 11.

1 can’t, 2 may not, 3 might, 4 won’t be able, 5 can, 6 can

9 КЛАСС

Exercise 12.

1 shouldn’t, 2 don’t have to, 3 needn’t, 4 mustn’t, 5 must have, 6 can’t, 7 can

Exercise 13.

1 can, 2 may, 3 May, 4 can, 5 must, 6 may, 7 can, 8 should, 9 should

Exercise 14.

  1. Some people are not able to sing.
  2. She could be in the airport.
  3. I could ride a horse when I was six.
  4. John might not go to Turkey.
  5. You mustn’t block the emergency exit.
  6. You mustn’t use mobile phones on the plane.
  7. You must fasten your seat belt for landing and taking off
  8. He may be there to meet us. / Нe may meet us.
  9. This is a surprise. You shouldn’t tell anybody about it.

Exercise 15.

1 mustn’t, 2 mustn’t / shouldn’t, 3 don’t have to/needn’t, 4 might, 5 must have, 6 can’t have, 7 should, 8 must

Exercise 16.

  1. Mary can /may have seen him.
  2. Peter must have got lost.
  3. You should stop.
  4. We can go to London.
  5. Pierre must be French
  6. Peter can’t have kissed Helen.

Надеюсь, вам понравились эти упражнения на модальные глаголы.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

Упражнения по английскому языку для 6 класса

Сегодня предлагаю Вам подборку лексических и грамматических упражнений по английскому языку для 6 класса. Упражнения поделены на категории. К большинству заданий Вы найдете ответы в конце материала. Упражнения для 6 класса подобраны с целью повторить основные правила, которые должны знать ученики 6 класса.

Грамматические упражнения для 6 класса.

В этом разделе даны тренировочные задания по грамматике английского языка для учеников 6 класса. Начнем с повторения глагола to be и времен.

Упражнения на времена для 6 класса.

To be.

Упражнение 1. Выберите правильный вариант ответа.

  1. Can I talk to Molly, please? — She _________ (is/are) busy now.
  2. What ______ (am/is/are) you painting? — I_________ (am/is/are) not painting now.
  3. My friends______ (am/are) working now.
  4. Where __________ (am/is/are) uncle Patrick on a holiday? — In Kenya.
  5. Why___________ (am/is/are) Nickolas crying? —He’s lost the

Present Continuous.

Упражнение 2. Определите предложения, в которых глаголы употреблены Present Continuous.

  1. Frank gets up at 6 o’clock.
  2. What is auntie Pam doing now?
  3. At 4 o’clock Molly is doing her tests.
  4. My friend often goes hiking.
  5. Sandy’s going to eat less fatty food.

На сайте есть много упражнений на Present Continuous.

Past Simple.

Упражнение 3. Употребите  Present Perfect или Past Simple.

  1. Meredith _________ (live) in Кenya last year.
  2. The rain_________ (stop) two hours ago.
  3. Masha_________ (buy) a new hat.
  4. The wind _________ (to blow) off the old man’s hat, and he cannot catch it.
  5. We just_________ (to meet) our math teacher.
  6. Sergio _________ (to go) home.
  7. He _______ (to leave) the room a moment ago.
  8. Fred_________ (to change) so much.
  9. Anything ______ (to happen)?

Больше упражнений на Past Simple.

Present Perfect.

Упражнение 4. Определите  предложения, в которых глаголы употреблены в Present Perfect.

  1. My name is Lisa.
  2. Sally has a lot of questions to ask.
  3. Molly has never been to Tanzania.
  4. I had a good holiday last year.
  5. Have Sally and Molly ever been to North Africa?

 

Упражнение 5. Переведите предложения на английский язык.

  1. Ты купил подарок бабушке?
  2. Мередит еще не видела этот фильм.
  3. Я только что разбил вазу.
  4. Вероника только что вернулась из Парижа.
  5. Петр уже сделал домашнее задание.

Упражнение 6. Задайте вопросы к предложениям.

  1. I’ve been to Mir. — When
  2. I’ve read this book. — When
  3. I’ve just come from village. — How long
  4. I’ve broken a vase. — What
  5. I’ve met Kate. — Where

Больше упражнений на Present Perfect.

Past Continuous.

Упражнение 7. Underline Past Continuous forms.

  1. When I saw Nick, he was writing a letter.
  2. At 2 o’clock my mother Fiona was cooking soup.
  3. The father was not sleeping when little Freddie opened the door.
  4. At 10 o’clock, Samantha was doing homework.
  5. When the old teacher came in, the children were talking.

Упражнение 8.  Complete the sentences using Past Continuous.

  1. When my mother came home, I
  2. On Saturday at 9 o’clock my brother
  3. When the telephone suddenly rang, we still
  4. When I met my friend yesterday, he
  5. From 2 till 5 o’clock yesterday I

Больше упражнений на Past Continuous.

Комплексные упражнения на времена для 6 класса.

Упражнение 9. Выберите корректный вариант.

  1. Не_________ (is/are) going to be a teacher. He likes children.
  2. We’ll go on a bicycle__________ (last/next) Sunday.
  3. What_______ (am/are) you going to do after school?
  4. I think I (wan’t/won’t) go to the village next summer.
  5. I_________ (am/is) going to go to the mountains.

Упражнение 10. Найдите в тексте 5 ошибок.

Summer is my favourite time of the year because it are vacation time. Last summer I go to my granny in Russia. We also go to Moscow. I loved staying in hotels. There is swimming pools there and I is very happy.

Упражнение 11. Вставьте last night, ever, just, yet, always в нужном месте:

  1. My uncle went to Bosnia.
  2. Scot has come back from America.
  3. Have you been to Yemen?
  4. You haven’t visited your granny.
  5. I clean my teeth two times a day.

Упражнение 12. Подчеркните правильную опцию.

  1. Why (do, have) you bought so much sugar?
  2. What foreign language (have / do) you know?
  3. Where (do, have) you celebrate New Year?
  4. Why (do, have) you broken this toy?
  5. What (do, have) you do every day?

Упражнение 13. Choose the correct word for each conversation.

  1. (Would/Do) you like a cup of tea? Yes, please. I’m very thirsty.
  2. (Would/do) you like steak? No, I don’t eat meat.
  3. Tom (would like/likes) something to drink. I’ll bring mineral water.
  4. What is your favorite meat?  I (would like/like) chicken.
  5. Can I help you?  Yes? I (would like/like) an ice-cream.

Другие упражнения по грамматике для 6 класса.

Упражнение 14. Образуйте множественное число существительных

a wolf —    

a bison —

a sheep —

a tooth —

a glass —

an ox —

Больше упражнений на множественное число.

Упражнение 15. Образуйте степени сравнения.

short   —  

bad   —    

boring —

far –

Больше упражнений на степени сравнения.

Вопросительные предложения.

Упражнение 16.  Put the words in the correct order to make the questions.

  1. Did, happen, when, the accident
  2. Do, the boys, do, what, housework
  3. Machines, what, you, can, use
  4. Does, Molly, what, do, her, room, in
  5. You, do, like, film, this

Упражнение 17.  Complete the questions with the words how much, how many.

  1. _________ milk would you like?
  2. _________ sweets have you eaten?
  3. ________cabbage do you want to buy?
  4. _________ biscuits have you bought?
  5. _________ eggs have you added?

Упражнение 18. Complete the tail questions.

  1. The book is very interesting,_______?
  2. You haven’t seen The Lost World: Jurassic Park yet,________?
  3. You can go to granny tomorrow, ________?
  4. My brother thinks adventure stories are exciting, ________?
  5. Kate really likes eating ice-cream, ________?

Упражнение 19. Ask questions.

  1. Greg finished repairing his bicycle yesterday. — When __________?
  2. Yesterday Nelly was working at her English from 5 till 7. — How long ?
  3. My sister is in the kitchen. — Where ?
  4. Little Millie is brushing her teeth at the moment. — What ?
  5. Aunt Pam got a postcard from her cousin two days ago. — When ?

Больше упражнений на построение вопросов.

Упражнение 20. Fill in have to/has to, don’t / doesn’t have to, etc

  1. Sandy________ buy any milk. Her sister melody has already bought it.
  2. I don’t have a pencil. I________ ask somebody for a pencil.
  3. Nick is studying literature. He______ read a lot of books.
  4. ______ you______learn the poem by heart? No, I know it.
  5. I_________ clean the blackboard. Tim has already cleaned it.

Лексические упражнения для 6 класса.

Упражнение 21. Соотнесите слова и их перевод.

A.

Abroad

dangerous

plant

wild

danger

a)                   опасный

b)                   растение

c)                   за границей

d)                   опасность

e)                   дикий

B.

comfortable

population

cross

capital

anthem

a) крест

b) удобный

c) столица

d) гимн

e) население

Упражнение 22. Fill in when or while.

  1. Fred was watching TV, ________ Pit was reading.
  2. _________ mother came into the room, Anthony was sleeping.
  3. Melody was crying ______ Derek first saw her.
  4. Gill was cooking _______ the phone rang.
  5. _________ Steven was thinking, the train left.

Упражнение 23.  Match these verbs with the words.

1.       Do

2.       Make

3.       Clean

4.       Wash

5.       Water

a) the plants

b) your homework

c) the bed

d) the dishes

e) the house

Упражнение 24. Put these words into the most suitable column.

Steak, cucumber, onion, ham, potatoes, apple, lemon, carrot, bacon, grapes

Vegetable:                                                                                                                               

Fruit:

Meat:

Упражнение 25. Put the words into the correct order to make sentences.

  1. has to, stay, Ann, at school, lessons, after
  2. get, early, up, tomorrow, don’t, have to, I
  3. the dates, have to, they, learn, by heart
  4. have to, the, blackboard, clean, I
  5. don’t, eat, have to, you, the soup

Упражнение 26. Use the words to complete the sentences.

 exciting, boring, amusing, touching, horror

  1. The “Titanic” is a very _________ film.
  2. The film was very_________- , so I fell asleep.
  3. “Car” is an__________cartoon for the whole family.
  4. The “Star wars” is a very__________ film, so I couldn’t stop watching it.
  5. The “Dracula” was a __________ film, so I was not asleep.

Ответы.

Exercise 1.  1 is, 2 are / am, 3 are, 4 is, 5 is

Exercise 2.  2 /3 /5

Exercise 3.

1 lived, 2 stopped, 3 has bought, 4 has blown, 5 have just met, 6 has gone,  7 left, 8 has changed, 9 has … happened  

Exercise 4.  3 /5

Exercise 5.

  1. Have you bought a present for your Granny?
  2. Meredith hasn’t seen this film, yet.
  3. I’ve just broken the vase.
  4. Veronica has just come from Paris.
  5. Petr has already done his homework.

Exercise 6.

  1. When were you in Mir?
  2. When did you read it?
  3. How long have you been in the village?
  4. What have you done? or What have you broken?
  5. Where have you met Kate?

Exercise 7. Was writing, was cooking, was not sleeping, was doing, were talking

Exercise 8. Your own answers.

Exercise 9. 1 is, 2 next, 3 are, 4 won’t, 5 am

Exercise 10. it are vacation -> it is vacation, I go ->I went, also go -> also went, There is swimming -> there were swimming, I is very -> I was very

Exercise 11.

  1. My uncle went to Bosnia last night.
  2. Scot has just come back from America.
  3. Have you ever been to Yemen?
  4. You haven’t visited your granny, yet.
  5. I always clean my teeth two times a day.

Exercise 12. 1 have, 2 do, 3 do, 4 have, 5 do

Exercise 13. 1 would, 2 do, 3 would like, 4 like, 5 would like

Exercise 14. Wolves, bison, sheep, teeth, glasses, oxen.

Exercise 15. 1 Shorter than – the shortest, 2 worse than – the worst, 3 more boring – the most boring, farther / further than – the farthest/ furthest

Exercise 16.

When did the accident happen?

What housework do the boys do?

What machines can you use?

What does Molly do in her room?

Do you like this film?

Exercise 17.

 

 

HOW

1.       much

2.       many

3.       much

4.       many

5.       many

Exercise 18.

1 isn’t it?

2 have you?

3 can’t you?

4 doesn’t he?

5 doesn’t she?

Exercise 19.

  1. When did Greg finish repairing his bicycle?
  2. How long was Nelly working at her English yesterday?
  3. Where is your sister?
  4. What is little Millie doing? Or What is little Millie brushing?
  5. When did aunt Pam get a postcard from her cousin?

Exercise 20. 1 doesn’t have to, 2 have to, 3 has to, 4 do … have to, 5 don’t have to

Exercise 21.

A: Abroad – c,  dangerous – a, plant – b, wild – e, danger – d.

B: comfortable – b, population – e,  cross – a, capital – c,  anthem– d.

Exercise 22. 1 while, 2 when, 3 when, 4 when, 5 while

Exercise 23. 1 – b, 2 – c, 3 –e, 4- d, 5-a

Exercise 24.

Vegetable:  cucumber, onion, potatoes, carrot.

Fruit: apple, lemon, grapes

Meat: steak, ham, bacon, grapes

Exercise 26.  1 touching, 2 boring, 3 amusing, 4 exciting, 5 horror

Надеюсь эти лексические и грамматические упражнения для 6 класса были полезны для тренировки навыков английского языка.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

Грамматические упражнения по английскому языку (6 класс)

Грамматические упражнения для 6 класса.

В этом разделе даны тренировочные задания по грамматике английского языка для учеников 6 класса. Начнем с повторения глагола to be и времен.

To be.

Упражнение 1. Выберите правильный вариант ответа.

  1. Can I talk to Molly, please? — She _________ (is/are) busy now.

  2. What ______ (am/is/are) you painting? — I_________ (am/is/are) not painting now.

  3. My friends______ (am/are) working now.

  4. Where __________ (am/is/are) uncle Patrick on a holiday? — In Kenya.

  5. Why___________ (am/is/are) Nickolas crying? —He’s lost the

Present Continuous.

Упражнение 2. Определите предложения, в которых глаголы употреблены Present Continuous.

  1. Frank gets up at 6 o’clock.

  2. What is auntie Pam doing now?

  3. At 4 o’clock Molly is doing her tests.

  4. My friend often goes hiking.

  5. Sandy’s going to eat less fatty food.

Past Simple.

Упражнение 3. Употребите  Present Perfect или Past Simple.

  1. Meredith _________ (live) in Кenya last year.

  2. The rain_________ (stop) two hours ago.

  3. Masha_________ (buy) a new hat.

  4. The wind _________ (to blow) off the old man’s hat, and he cannot catch it.

  5. We just_________ (to meet) our math teacher.

  6. Sergio _________ (to go) home.

  7. He _______ (to leave) the room a moment ago.

  8. Fred_________ (to change) so much.

  9. Anything ______ (to happen)?

Present Perfect.

Упражнение 4. Определите  предложения, в которых глаголы употреблены в Present Perfect.

  1. My name is Lisa.

  2. Sally has a lot of questions to ask.

  3. Molly has never been to Tanzania.

  4. I had a good holiday last year.

  5. Have Sally and Molly ever been to North Africa?

 

Упражнение 5. Переведите предложения на английский язык.

  1. Ты купил подарок бабушке?

  2. Мередит еще не видела этот фильм.

  3. Я только что разбил вазу.

  4. Вероника только что вернулась из Парижа.

  5. Петр уже сделал домашнее задание.

Упражнение 6. Задайте вопросы к предложениям.

  1. I’ve been to Mir. — When

  2. I’ve read this book. — When

  3. I’ve just come from village. — How long

  4. I’ve broken a vase. — What

  5. I’ve met Kate. — Where

Past Continuous.

Упражнение 7. Underline Past Continuous forms.

  1. When I saw Nick, he was writing a letter.

  2. At 2 o’clock my mother Fiona was cooking soup.

  3. The father was not sleeping when little Freddie opened the door.

  4. At 10 o’clock, Samantha was doing homework.

  5. When the old teacher came in, the children were talking.

Упражнение 8.  Complete the sentences using Past Continuous.

  1. When my mother came home, I

  2. On Saturday at 9 o’clock my brother

  3. When the telephone suddenly rang, we still

  4. When I met my friend yesterday, he

  5. From 2 till 5 o’clock yesterday I

Комплексные упражнения на времена для 6 класса.

Упражнение 9. Выберите корректный вариант.

  1. Не_________ (is/are) going to be a teacher. He likes children.

  2. We’ll go on a bicycle__________ (last/next) Sunday.

  3. What_______ (am/are) you going to do after school?

  4. I think I (wan’t/won’t) go to the village next summer.

  5. I_________ (am/is) going to go to the mountains.

Упражнение 10. Найдите в тексте 5 ошибок.

Summer is my favourite time of the year because it are vacation time. Last summer I go to my granny in Russia. We also go to Moscow. I loved staying in hotels. There is swimming pools there and I is very happy.

Упражнение 11. Вставьте last night, ever, just, yet, always в нужном месте:

  1. My uncle went to Bosnia.

  2. Scot has come back from America.

  3. Have you been to Yemen?

  4. You haven’t visited your granny.

  5. I clean my teeth two times a day.

Упражнение 12. Подчеркните правильную опцию.

  1. Why (do, have) you bought so much sugar?

  2. What foreign language (have / do) you know?

  3. Where (do, have) you celebrate New Year?

  4. Why (do, have) you broken this toy?

  5. What (do, have) you do every day?

Упражнение 13. Choose the correct word for each conversation.

  1. (Would/Do) you like a cup of tea? Yes, please. I’m very thirsty.

  2. (Would/do) you like steak? No, I don’t eat meat.

  3. Tom (would like/likes) something to drink. I’ll bring mineral water.

  4. What is your favorite meat?  I (would like/like) chicken.

  5. Can I help you?  Yes? I (would like/like) an ice-cream.

Другие упражнения по грамматике для 6 класса.

Упражнение 14. Образуйте множественное число существительных

a wolf —    

a bison —

a sheep —

a tooth —

a glass —

an ox —

Упражнение 15. Образуйте степени сравнения.

short   —  

bad   —    

boring —

far –

Вопросительные предложения.

Упражнение 16.  Put the words in the correct order to make the questions.

  1. Did, happen, when, the accident

  2. Do, the boys, do, what, housework

  3. Machines, what, you, can, use

  4. Does, Molly, what, do, her, room, in

  5. You, do, like, film, this

Упражнение 17.  Complete the questions with the words how much, how many.

  1. _________ milk would you like?

  2. _________ sweets have you eaten?

  3. ________cabbage do you want to buy?

  4. _________ biscuits have you bought?

  5. _________ eggs have you added?

Упражнение 18. Complete the tail questions.

  1. The book is very interesting,_______?

  2. You haven’t seen The Lost World: Jurassic Park yet,________?

  3. You can go to granny tomorrow, ________?

  4. My brother thinks adventure stories are exciting, ________?

  5. Kate really likes eating ice-cream, ________?

Упражнение 19. Ask questions.

  1. Greg finished repairing his bicycle yesterday. — When __________?

  2. Yesterday Nelly was working at her English from 5 till 7. — How long ?

  3. My sister is in the kitchen. — Where ?

  4. Little Millie is brushing her teeth at the moment. — What ?

  5. Aunt Pam got a postcard from her cousin two days ago. — When ?

Упражнение 20. Fill in have to/has to, don’t / doesn’t have to, etc

  1. Sandy________ buy any milk. Her sister melody has already bought it.

  2. I don’t have a pencil. I________ ask somebody for a pencil.

  3. Nick is studying literature. He______ read a lot of books.

  4. ______ you______learn the poem by heart? No, I know it.

  5. I_________ clean the blackboard. Tim has already cleaned it.

Лексические упражнения для 6 класса.

Упражнение 21. Соотнесите слова и их перевод.

A.

Abroad

dangerous

plant

wild

danger

a)                   опасный

b)                   растение

c)                   за границей

d)                   опасность

e)                   дикий

B.

comfortable

population

cross

capital

anthem

a) крест

b) удобный

c) столица

d) гимн

e) население

Упражнение 22. Fill in when or while.

  1. Fred was watching TV, ________ Pit was reading.

  2. _________ mother came into the room, Anthony was sleeping.

  3. Melody was crying ______ Derek first saw her.

  4. Gill was cooking _______ the phone rang.

  5. _________ Steven was thinking, the train left.

Упражнение 23.  Match these verbs with the words.

1.       Do

2.       Make

3.       Clean

4.       Wash

5.       Water

a) the plants

b) your homework

c) the bed

d) the dishes

e) the house

Упражнение 24. Put these words into the most suitable column.

Steak, cucumber, onion, ham, potatoes, apple, lemon, carrot, bacon, grapes

Vegetable:                                                                                                                               

Fruit:

Meat:

Упражнение 25. Put the words into the correct order to make sentences.

  1. has to, stay, Ann, at school, lessons, after

  2. get, early, up, tomorrow, don’t, have to, I

  3. the dates, have to, they, learn, by heart

  4. have to, the, blackboard, clean, I

  5. don’t, eat, have to, you, the soup

Упражнение 26. Use the words to complete the sentences.

 exciting, boring, amusing, touching, horror

  1. The “Titanic” is a very _________ film.

  2. The film was very_________- , so I fell asleep.

  3. “Car” is an__________cartoon for the whole family.

  4. The “Star wars” is a very__________ film, so I couldn’t stop watching it.

  5. The “Dracula” was a __________ film, so I was not asleep.

Грамматика английского языка. 6 класс. Сборник упражнений 1-2 часть. К учебнику Spotlight 6. Барашкова Е.А.

Твитнуть

Поделиться

Плюсануть

Поделиться

Отправить

Класснуть

Запинить

 

 

Аннотация

Данный сборник является частью комплекта учебных пособий «Грамматика английского языка». В комплект также входят «Проверочные работы» и «Книга для родителей». Пособия составлены таким образом, что дети могут работать над грамматикой вместе с родителями или самостоятельно.
Сборник включает в себя 320 упражнений. Он состоит из двух частей. Это первая часть.
Выполнение упражнений обеспечивает не только знание грамматического материала, но и, что более важно, навыки грамотной речи. Материал вводится постепенно, отрабатывается многократно. В упражнениях мы намеренно избегаем излишней сложности, так как наша цель: научить. Материал представлен очень просто, не требует больших усилий в освоении.
Для того, чтобы работа детей была более эффективной, мы предлагаем вписывать лишь значимые части предложений. Это значительно экономит время и силы и позволяет сделать за короткое время много упражнений.
Перед каждым упражнением указан параграф «Книги для родителей», в котором подробно объясняются соответствующие грамматические явления. «Книга для родителей» содержит объяснения всех грамматических правил, которые изучаются в шестом классе, и ключи к упражнениям. В настоящем сборнике также есть информация для родителей. Она находится на стр. 4—6 и в рамочках перед некоторыми упражнениями.
В конце сборника есть тематический указатель, с помощью которого можно быстро найти упражнения на каждое грамматическое правило.

Пример из учебника

ИНФОРМАЦИЯ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ
В наш учебно-методический комплект входит >, которая написана специально для Вас. Она содержит объяснения всех грамматических правил, которые изучаются в шестом классе, и ключи к упражнениям. Кроме того, в рамочках с пометкой > Вы найдёте небольшие справки и подсказки, которые помогут Вам в занятиях с детьми. Некоторые упражнения представлены в виде игр. Эти игры очень эффективны, так как они направлены на отработку грамматики. Благодаря многократному повторению речевые образцы хорошо запоминаются.

 

Учебник можно просто читать в онлайн режиме, переходя сразу на тот параграф или раздел, который Вам сейчас нужен.

Решения NCERT для класса 9 Английский

«Улей» — это учебник английского для 9-го класса, в котором вы найдете 10 произведений прозы, 10 стихотворений и 1 пьесу. В каждой из глав есть упражнение, и на уроке 9 по английскому языку NCERT Solutions вы получите решенные задания каждой главы.

Class 9 English — Beehive — Chapter 1

В первой главе Beehive вы найдете рассказ Айзека Азимова «Веселье, который они провели» и стихотворение Роберта Фроста «Дорога не пройдена».История о будущем, а дети того времени очень технически подкованы. Компьютер играет важную роль в их жизни. Они живут в виртуальном мире, а всю их работу делают роботы или машины с дистанционным управлением. NCERT Solution Class 9 English описывает контраст будущего и настоящего. В этом рассказе автор показывает, что дети будущего узнают о нас или настоящем и представляют, как весело жизнь, когда работы выполняются вручную, а настоящие школьные здания существуют.

В стихотворении поэт находится на развилке дороги, и он выбрал одну для путешествия. Во время своего путешествия поэт думал вернуться и побывать на другом пути, чтобы увидеть, что там есть. В то же время он также думал, что никогда не пойдет по этому пути, поскольку он уже прошел по другому и знает этот путь.

В упражнении вы найдете короткие и длинные вопросы, заполненные наречиями. Вы можете узнать, как используются if и if not. Вы также разовьете навыки формального письма.Есть и групповая работа, и проекты.

Class 9 English — Beehive — Chapter 2

Во второй главе этой книги вы найдете кое-что другое. Вы прочтете отрывки из двух биографий в прозаическом сегменте, который называется «Звуки музыки». В первой части идет Эвелин Гленни, которая слушает звук, но не слышит его, а затем — Шехнай Бисмилла Хана. Прочитав оба, вы поймете, что решимость и упорный труд не имеют альтернативы.Внутренние и внешние трудности не смогли помешать Эвелин Гленни и Бисмиллах Хан добиться признания в области музыки. Сдаваться — это неправильно, и решение NCERT класса 9 по английскому языку разъясняет это по отношению к тексту. Точно так же любой обычный человек может добиться успеха, если у него достаточно решимости и силы воли.

В стихотворении главы 2 у вас есть Ветер, написанный Субраманиа Бхарати. Это стихотворение — описание силы ветра.

Если вы внимательно прочитаете текст, вы легко сможете ответить на вопросы.Есть упражнение с бесконечным «до» и упражнение со словарным запасом. Также есть упражнения для чтения и письма. Там же даны 6 вопросов упражнения из стихотворения, и вы можете подготовить ответы, прочитав решения Веданту.

Класс 9 Английский язык — Улей — Глава 3

В главе 3 вы найдете «Маленькую девочку» Кэтрин Мэнсфилд, и в этой истории автор показывает, как изменилось восприятие маленькой девочки в отношении ее отца. Она боялась своего отца, и конкретный инцидент усиливает ее страх.Позже другой инцидент заставил ее понять, что в мире она наиболее безопасна и надежна, когда находится со своим отцом. Рядом с этой историей есть «Дождь на крыше» — стихотворение, написанное Коутсом Кинни, в котором поэт вспоминает сладкие и горькие воспоминания и связывает их с дождем.

В упражнении вы можете узнать об эмоциях. Ответы на вопросы упражнения доступны в NCERT Solution of Class 9 English. Благодаря этому упражнению вы сможете улучшить словарный запас, грамматические знания и понимание текста.

Class 9 English — Beehive — Chapter 4

Глава 4 начинается с «Поистине прекрасного разума» и представляет собой серию обычных и не очень гениальных факторов, касающихся гениального нобелевского лауреата Альберта Эйнштейна. Класс 9 English NCERT Solutions подчеркивает другие стороны этого гения, на которые никто никогда не обращал внимания. Это попытка показать, что Эйнштейн такой же обычный человек, как и все мы.

В разделе стихотворений вы прочитаете шедевр У.Б. Йейтс. В этом стихотворении показано стремление поэта поехать в Иннисфри, чтобы вести мирную жизнь в уединении. Хотя это воображение о жизни в Иннисфри, из стихотворения ясно, что поэт хорошо осведомлен о деталях.

В упражнении вы упорядочиваете предложения в хронологическом порядке, вопросы-ответы, упражнения по расширению словарного запаса, причастия и составление отчетов.

Класс 9 Английский язык — Улей — Глава 5

В этой главе вы ознакомитесь с юмористической прозой Вайкома Мухаммада Башира «Змея и зеркало».Эта история о самопознании или о познании своей неизвестной стороны. Автор саркастически сказал, что во время кризиса мы осознаем свои скрытые качества. Это сложный текст, и в нем есть много действий в упражнении, но NCERT Solution Class 9 English облегчит вам эту задачу.

Эта глава завершится стихотворением Фиби Кэри «Легенда о Северной стране». Это стихотворение — баллада о Святом Петре и женщине, которая его рассердила. Дама поняла, что все кажется слишком маленьким, когда мы предлагаем это себе.Но то же самое кажется слишком большим, когда дело доходит до того, чтобы предложить это кому-то другому. Это из-за нашего эгоизма и жадности.

В упражнении вам необходимо дать короткие и длинные ответы, заполнить пропуски. Здесь вы узнаете больше о выражениях. В письменной части вас просят переписать рассказ без юмора. Для этого вам нужно сначала прочитать и понять текст. Если вы не желаете этого делать, вы можете бесплатно скачать PDF-файлы NCERT English Solution Class 9.

Class 9 English — Beehive — Chapter 6

В прозаической части, Главе 6 этой книги, вы получите My Childhood.Это отрывок из автобиографии бывшего президента Индии доктора А. П. Дж. Абдула Калама. Во всей истории в центре внимания гармония и традиции Индии. Индия — это страна, где каждый может найти гармонию в разнообразии, и NCERT Solution for Class 9th English обозначает это более простыми словами. Автор испытал гармонию и написал об этом в своем рассказе. Здесь вы узнаете о его простом образе жизни с детства, и его до сих пор помнят за эту простоту.

В стихотворном разделе этой главы есть «Мужчины — не иностранцы».Это простое, но очень чувствительное стихотворение, написанное Джеймсом Киркупом. Это стихотворение похоже на призыв к поддержанию гармонии и братства между людьми независимо от их происхождения.

В упражнении есть вопросы-ответы, словарные тесты, сопоставление, изменение голоса и составление противоположных слов с помощью префиксов.

Class 9 English — Beehive — Chapter 7

Глава 7 начинается с Packing — веселой комедии Джерома К. Джерома, за которой следует стихотворение Эдварда Лира «Утка и кенгуру».История сосредотачивается на неожиданной ситуации, с которой столкнулись автор и два его товарища. Эта история о беспорядке и оправданиях, которые дал создатель беспорядка, чтобы очень легко справиться с ситуацией.

Стихотворение использует юмор и показывает, как люди недовольны своей жизнью через утку. Они готовы согласиться с любым условием, чтобы выйти из своей скучной жизни. В NCERT Solutions of Class 9 English вы можете увидеть условия, создаваемые кенгуру для поездки, и то, как утка пыталась справиться с условиями, чтобы осуществить мечту о том, чтобы оставить свою скучную жизнь.

В этом упражнении много коротких, средних и коротких. и общие вопросы, словарные тесты, положительные и отрицательные предложения.Вам необходимо подробно прочитать текст, особенно ответы на вопросы.

Класс 9 Английский язык — Улей — Глава 8

Эта глава начинается с выдержек из биографий Сантоша Ядава и Марии Шараповой в разделе прозы, озаглавленном «Достичь вершины». Из первой части вы узнаете о борьбе Сантош Ядав — первой в мире альпинистки, дважды поднявшейся на Эверест. В следующей части вы узнаете о борьбе и рвении Марии Шараповой, чтобы добиться успеха.Оба отрывка очень мотивируют, и цель этих двух текстов — вызвать у читателей страсть или энтузиазм, чтобы они никогда не смирились с неудачей. NCERT Solutions of Class 9 English отражает их борьбу и решимость не сдаваться, что ведет к успеху. Даже если кто-то проиграет или упадет, он будет знать, что попытка не имеет границ, и он должен продолжать попытки, пока не добьется успеха. Оба отрывка говорят об одном и том же, что вы должны попробовать, пока не исчезнут все границы между человеком и его или ее мечтой.Нужно быть достаточно сильным, как Сантош Ядав и Мария Шарапова, чтобы нести препятствия, мешающие добиться успеха.

В стихотворном разделе этой главы «Убить дерево» Гиве Патель вызовет у вас нервное потрясение. Это суровая критика в адрес тех, кто рубит деревья. Поэт саркастически описывает подробный процесс срезания дерева, показывая тем самым боль дерева.

В этом упражнении вам предлагается заполнить пропуски и дать краткие и содержательные ответы.Вы научитесь соединять предложения в упражнении этой главы.

Class 9 English — Beehive — Chapter 9

Эта глава начинается с «Узы любви» Кеннета Андерсона, и в этой истории есть необычайная связь между человеком и нечеловеческим существом. Это может показаться неинтересным и простым рассказом о человеке и его / ее питомце, но эта история связывает человека и медведя-ленивца. Здесь вы также узнаете, насколько гуманными могут быть эти нечеловеческие существа. Благодаря английскому языку 9-го класса вы сможете понять прекрасную связь между человеком и медведем-ленивцем, который не является домашним животным, но произошло кое-что интересное, что сделало его домашним животным.

Рядом с этим рассказом вы прочтете «Попытку змеи» — стихотворение, написанное У. В. Э. Россом. В этом стихотворении поэт пытается показать, что некоторые змеи не ядовиты, поэтому мы не можем пытаться убить их, как только увидим. Нам нужно понять, что змея кусает себя, чтобы защитить себя от других, а самозащита — это право.

В этом упражнении вы найдете ряд вопросов и узнаете о времени и наречии. Здесь вы можете развить свое восприятие индексации.

.Решения

NCERT для математики класса 9 Глава 1 Система счисления

Вы можете выбрать главу 1 — Решения NCERT системы счисления для математики класса 9 в формате PDF для предстоящих экзаменов, а также вы можете найти решения всех глав по математике ниже.

Решения NCERT для математики класса 9

Система счисления, класс 9

Такие символы, как 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, представляют собой десять простых цифр, называемых числами. Эти цифры имеют большее влияние на нашу жизнь, чем мы могли себе представить.От вашего номера телефона до номера в вашем адресе и от нашего веса до количества звезд на небе — все на Земле связано с числами. Поэтому установление системы счисления и категоризация номеров стали важными. В этой главе мы узнаем о числовой прямой, типах чисел, законах и операциях с числами.

Список упражнений и тем, которые они охватывают:

Путешествие в бесконечность — Числовая линия

Что, если я скажу вам, что есть линия (с числами), продолжающаяся в обоих направлениях одинаково навсегда до бесконечности, точно так же, как пространство, которое продолжается и без конца? Ну да, эта линия называется числовой и содержит все положительные и отрицательные числа.Цифры расположены через равные промежутки по всей его длине. Середина строки обозначена нулем, слева числа отрицательны и по мере продвижения становятся меньше. Как и справа, числа положительные и по мере продвижения становятся больше.

Красивое целое — это сумма различных частей

Теперь, когда вы знаете числовую прямую, давайте разберем ее на все уникальные части. Не волнуйтесь, я думаю, вы знаете о числах больше, чем думаете! Числа можно разделить на два — действительные числа и мнимые числа.Все числа, которые вы можете придумать, — реальные числа. Мнимые числа — это числа, которых в действительности не существует, но они используются в различных вычислениях.

Все действительные числа могут поместиться в числовую строку.

.