Английский грамматика 5 класс – Методические пособие по грамматике английского языка для обучающихся 5 класса

Методические пособие по грамматике английского языка для обучающихся 5 класса

Муниципальное общеобразовательное бюджетное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №11» города Оренбурга

Теоретический материал для подготовки к экзамену по английскому языку в 5 классе

Составила:

Фомина Елена Владимировна,

учитель английского языка

высшей квалификационной категории

Оренбург, 2016 год

АННОТАЦИЯ

Данное методическое пособие предназначено в помощь обучающимся и их родителям на втором этапе изучении предмета английский язык и подготовке к промежуточной аттестации в формате экзамена. Владение грамматическими знаниями является ключевым этапом при изучении языка, невозможно научиться говорить, писать, не зная основные грамматические правила английского языка. Правила по грамматике представлены в текстовом и табличном формате с примерами на английском и русском языках.

Для отработки и закрепления каждого правила подобраны упражнения, на которых обучающийся отрабатывает полученные теоретические знания по грамматике английского языка. Задача учителя состоит в том, чтобы научить обучающихся наблюдать, анализировать и понимать предлагаемый материал, который затем имеет отражение в упражнениях по грамматике.

При составлении данного пособия использовались следующая литература:

-Английский язык. 5 класс: учеб. Для общеобразоват. учреждений и школ с углубл. Изучением англ. яз. / И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева. – М.: Просвещение,2011.

— Английский язык. Книга для учителя. 5 класс: учеб. Для общеобразоват. учреждений и школ с углубл. Изучением англ. яз. / И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева. – М.: Просвещение,2013.

-К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман. Английский язык: Счастливый английский. ру. Учебник для 5 класса общеобраз. учрежд. (четвертый год обучения). – Обнинск: Титул, 2009.

— https://english5real.com/grammar-exercises.html

Билет 1. Личные и притяжательные местоимения

Билет 2. Глагол-связка to be в простом настоящем времени. Утвердительная форма.

Билет 3. Глагол-связка to be в простом настоящем времени. Отрицательная форма.

Билет 3. Глагол-связка to be в простом настоящем времени. Вопросительная форма.

Билет 5. Глагол have got. Утвердительная форма

Билет 6. Глагол have got. Отрицательная форма

Билет 6. Глагол have got. Вопросительная форма

Билет 8. Повелительное наклонение

Билет 9. Объектный падеж личных местоимений

Билет 10. Отрицательная форма повелительного наклонения

Билет 11. Конструкция There is/are. Утвердительная форма. Особенности перевода

Билет 12. Конструкция There is/are. Отрицательная форма. Особенности перевода

Билет 13. Модальные глаголы can и

must. Утвердительная и отрицательная форма с примерами

Билет 14,15. Present Simple. Настоящее Простое время. Утвердительная и отрицательная формы

Билет 16. Present Simple. Настоящее Простое время. Общие вопросы

Билет 17. Порядковые числительные

Билет 18. Present Simple. Настоящее Простое время. Альтернативные вопросы

Билет 19. Present Simple. Настоящее Простое время. Вопрос к подлежащему

Билет 20. Степени сравнения коротких прилагательных

Билет 21. Степени сравнения длинных прилагательных

Билет 22. Степени сравнения прилагательных. Исключения

Билет 23. Present Continuous. Настоящее продолженное время. Употребление и образование утвердительной формы

Билет 24. Present Continuous. Настоящее продолженное время. Употребление и образование отрицательной формы

  1. Билет 25. Present Continuous. Настоящее продолженное время. Образование вопросительной формы

5 класс

Экзамен

I часть – грамматический тест

II часть – чтение, перевод текста, ответы на вопросы по тексту

Ш часть – теоретический вопрос

Перечень теоретических вопросов:

  1. Личные и притяжательные местоимения

  2. Глагол-связка to be в простом настоящем времени. Утвердительная форма

  3. Глагол-связка to be в простом настоящем времени. Отрицательная форма

  4. Глагол-связка to be в простом настоящем времени. Вопросительная форма

  5. Глагол have got. Утвердительная форма

  6. Глагол have got. Отрицательная форма

  7. Глагол have got. Вопросительная форма

  8. Повелительное наклонение

  9. Объектный падеж личных местоимений

  10. Отрицательная форма повелительного наклонения

  11. Конструкция There is/are. Утвердительная форма. Особенности перевода

  12. Конструкция There is/are. Отрицательная форма

  13. Модальные глаголы can и

    must. Утвердительная и отрицательная форма с примерами

  14. Present Simple. Настоящее Простое время. Утвердительная форма

  15. Present Simple. Настоящее Простое время. Утвердительная форма

  16. Present Simple. Настоящее Простое время. Общие вопросы

  17. Порядковые числительные

  18. Present Simple. Настоящее Простое время. Альтернативные вопросы

  19. Present Simple. Настоящее Простое время. Вопрос к подлежащему

  20. Степени сравнения коротких прилагательных

  21. Степени сравнения длинных прилагательных

  22. Степени сравнения прилагательных. Исключения

  23. Present Continuous. Настоящее продолженное время. Употребление и образование утвердительной формы

  24. Present Continuous. Настоящее продолженное время. Образование отрицательной формы

  25. Present Continuous. Настоящее продолженное время. Образование вопросительной формы

ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ГРАММАТИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ

ПОДГОТОВКА К ЭКЗАМЕНУ (БИЛЕТЫ 2,3,4)

Глагол «to be

ВАРИАНТ 1. Fill in the correct form of “to be”

1. Joshua _____ Marco´son.

2. Patty´s mother _____ Joshua´s sister.

3. Beatriz and Marcos _____ their grandparents.

4. They _____ Cristina´s parents.

5. Cecilia and Victor _____ María´s children.

6. Janice _____ my grandmother.

7. My father´s name _____ Juan.

8. Francisco and Jaime _____ from Colombia.

1. It ___ a donkey. It ___not a horse.

2. It ___ very hot today. It ___ not very comfortable.

3. I ___ Peter. I ___ not Paul.

4. She ___ Miss Lee. She ___ a teacher.

5. He ___ my father. He ___ a doctor. He ___ not a lawyer.

6. You ___ a stranger. You ___ not my friend.

7. We ___ in the same class, but we ___ not on the same team.

ВАРИАНТ 2.

1. The camel ___ a desert animal.

2. Vegetables and fruit ___ healthy foods.

3. Lambs ___ baby sheep.

4. Kenneth ___ a lawyer.

5. Rex ___ a clever dog.

6. A duck ___ a kind of bird.

7. The playground ___ full of people today.

8. My house ___near the school.

9. The questions ___ not too difficult.

10. The balloons ___ very colorful.

Make negative sentences with «to be»

1. You _____ not Dutch.

2. Gemma _____ at home.

3. Agust and I _____ pleased about it.

4. I _____ not cruel.

5. It _____ good.

Questions with «to be»

1. _____ you from Málaga?

2. _____ Isabel Spanish?

3. _____ we ready to go?

4. _____ he married?

5. _____ you tired?

ПОДГОТОВКА К ЭКЗАМЕНУ (БИЛЕТЫ 5,6,7)

Have got

Complete the sentences

1. She ________ long hair.

2. We ________ short hair.

3. You ________ big eyes.

4. My dog ________ big ears.

5. They ________ black hair.

Negative

1. She ________ long hair.

2. We ________ short hair.

3. You ________ big eyes.

4. My dog ________ big ears.

5. They ________ black hair.

Questions

1. __________ Mark __________ a CD?

2. __________ he __________ a watch?

3. __________ Nina __________ a computer?

4. __________ Linda __________ a book?

5. __________ Peter and Lisa __________ videos?

6. __________ they __________ bicycles?

Complete the sentences

1. I _________ some apples.

2. I _________ (not) any shoes.

3. He _________ a new car.

4. They _________ (not) a new car.

5. How many children ________ he ______ ?

6. We _________ (not) a dog.

7. I _________ (not) any food.

8. They _________ some fruit.

9. She _________ (not) any friends.

10. I´m busy, I _________ (not) a lot of time.

11. This flat is great, it ________ a lot of space.

12. What ________ you ________ ?

13. ________ you ________ a pencil?

14. We ________ (not) any fruit.

15. They ________ (not) much money.

16. They ________ a lot of happiness.

17. We ________ (not) a new computer.

18. Málaga ________ a lot of nice hotels.

19. He ________ (not) any problems.

20. Madrid ________ many old buildings.

21. ________ you ________ an aspirin?

22. I ________ (not) any cigarettes.

23. ________ you ________ brothers and sisters?

24. Kim ________ a new watch.

25. ________ you ________ you plane ticket?

ПОДГОТОВКА К ЭКЗАМЕНУ (БИЛЕТЫ 1,9)

ЛИЧНЫЕ МЕСТОИМЕНИЯ

1. __ is thinking. (Misha)

2. __ is dark green. (the blackboard)

3. __ are on the wall. (the banners)

4. __ is running. (the cat)

5. __ are watching a film. (my mother and I)

6. __ are in the garden. (the trees)

7. __ is riding his bike. (Tanya)

8. __ is from Bristol. (Valentina)

9. __ has got a brother. (Alexander)

10. Have __ got a computer, Alex?

B.

1. __ often reads novels. (Ruslan)

2. __ is watching TV. (Diana)

3. __ is black. (the dress)

4. __ are on the wall. (the paintings)

5. __ is running. (the dog)

6. __ are watching cartoons. (my brother and I)

7. __ are in the kitchen. (the roses)

8. __ is driving his car. (Roma)

9. __ is from Kharkiv. (Liza)

10. __ has got a sister. (Vera)

11. Have __ got a car, Sergey?

ПРИТЯЖАТЕЛЬНЫЕ МЕСТОИМЕНИЯ

Replace the personal pronouns with possessive pronouns

1. This laptop is (you) __ .

2. The book is (I) __.

3. The black car is (we) __.

4. The watch is (she) __.

5. We met Ivan and Clara yesterday. This house is (they) __.

6. The bag is (he) __.

7. The paintings are (she) __.

8. There is a bird in our garden. The nest is (it) __.

9. This dog is (we) __.

10. This hasn’t been not my fault. It’s been (you) __.

Fill in the gaps

1. That pen belongs to those kids. That pen is __.

2. This scooter belongs to my neighbor Vasya. This scooter is __.

3. This hat belongs to my aunt Vera. This hat is __.

4. This plant belongs to you. This plant is __.

5. This apartment belongs to me and my family. This apartment is __.

6. These flowers belong to my mother. These flowers are __.

7. Those photos belong to my sister’s friends. Those photos are __.

8. These tickets belong to you and your wife. These tickets are __.

9. That suitcase belongs to me. That suitcase is __.

10. That desk belongs to my aunt and uncle. That desk is __.

ПОДГОТОВКА К ЭКЗАМЕНУ (БИЛЕТЫ 11,12)

КОНСТРУКЦИЯ There is/are

Упражнение 1

Раскройте скобки, выбрав нужную форму глагола и подчеркните подлежащее и сказуемое.

There (is, are) a large table in my room.

There (is, are) three windows in my classroom.

There (is, are) a table and four chairs in my living-room.

There (is, are) a blackboard, four desks and five chairs in our class-room.

There (is, are) a text-book and two exercise-books on the table.

There (is, are) two shops and a cinema in my street.

Прочитать вслух, сделать предложения отрицательными

  1. There is a banana on the table._____________________________________________

  2. There is a sausage on the table.____________________________________________

  3. There is a pear on the table._________________________________________________

  4. There is an orange on the table._______________________________________________

  5. There is a bread roll on the table.__________________________________________

  6. There is a biscuit on the table.________________________________________________

  7. There is an egg on the table.______________________________________________

  8. There is a cucumber on the table._____________________________________________

  9. There is a tomato on the table._______________________________________________

  10. There is meat on the plate._________________________________________________

  11. There is bread on the plate._______________________________________________

  12. There is jam on the plate.____________________________________________________

  13. There is butter on the plate.__________________________________________________

  14. There is cheese on the plate._________________________________________________

  15. There is milk in the glass.___________________________________________________

  16. There is water in the bottle.__________________________________________________

  17. There is oil in the bottle.____________________________________________________

  18. There is orange juice in the glass._____________________________________________

  19. There is an apple on the table.___________________________________________

  20. There is coffee in the cup.___________________________________________________

Прочитать вслух, задай общий вопрос.

  1. There are many grapes on the table.___________________________________________

  2. There are many cups of coffee on the table._____________________________________

  3. There are many oranges on the plates.__________________________________________

  4. There are many potatoes in the kitchen.________________________________________

  5. There are many eggs in the shop.______________________________________________

  6. There are many lemons in the shop.___________________________________________

  7. There are many melons in the shop.___________________________________________

  8. There are many vegetables in the kitchen._______________________________________

  9. There are many nuts in the kitchen.____________________________________________

  10. There are many noodles in the kitchen._________________________________________

  11. There is much meat at the market._____________________________________________

  12. There is much butter at the market.____________________________________________

  13. There is much fruit at the market._____________________________________________

  14. There is much fish at the market.______________________________________________

  15. There is much chicken at the market.__________________________________________

  16. There is much beef at the market._____________________________________________

  17. There is much pork at the market._____________________________________________

.

ПОДГОТОВКА К ЭКЗАМЕНУ (БИЛЕТ 13)

МОДАЛЬНЫЕ ГЛАГОЛЫ CAN, MUST.

Упражнение 1. Write in must or mustn’t

  1. Stop watching TV. You_______ do your homework.

  2. I_______brush my teeth.

  3. Your shoes are dirty. You _______clean them.

  4. You _______drop litter in the streets.

  5. I _______tidy my room.

  6. You _______play on the road.

Упражнение 2. Write what you must or mustn’t do when you travel.

  1. You _________ drink dirty water.

  2. You_________ be careful when you travel.

  3. You _________ always wash fruit and vegetables.

  4. You_________ play on the road.

  5. You_________ throw litter.

  6. You_________ listen to your parents.

Упражнение 3. Write in can or can’t.

  1. I _______ draw.

  2. I _______  

  3. My friends_______ roller-skate.

  4. My granddad _______sing.

  5. I_______ ride a bike.

  6. My mum _______ski.

  7. My dad _______skate.

  8. My pet _______play football.

Упражнение 4. Answer the questions. (краткий ответ:Да/Нет)

  1. Can you roller-skate? _______________________________________

  2. Can your mum dance tango?_________________________________

  3. Can your dad draw very well?__________________________________

  4. Can your friends play tennis?___________________________________

  5. Can your granny speak English?_________________________________

  6. Can you sing very well?__________________________________________

Подготовка к экзамену (Билеты 14,15,16,17.19.20)

The Present Simple Tense

Fill in the gapes. Утвердительные предложения

1. I __ ____ (go) shopping with my brother.

2. We sometimes ______________ (use) a dictionary in class.

3. My friends ________________ (study) Italian at their school.

4. School _______________ (finish) at three o´clock.

5.You __________________ (live) near me.

6. He ___________________(like) rap music.

7. She ____________________ (do) her homework before dinner.

8. We _________________ (play) tennis in school on Wednesday afternoon.

9. I __________________ (watch) TV in the evening.

10. My mother _______________ (teach) art.

Переделай в отрицательные предложения

1. I study French._______________________________________

2. School finishes at two o´clock.____________________________________________

3. You copy from other students.___________________________________________

4. We think English is easy._________________________________________________

5. My friends play volleyball._______________________________________________

6. I watch TV on Saturday morning.________________________________________________

7. She speaks Chinese.__________________________________________________________

8. The dog likes cats.___________________________________________________________

9. They listen to pop music.______________________________________________________

10. I play with my hamster every day._______________________________________________

Write 5 questions and short answers. Составь 5 вопросов и дай ответ краткий.

We live in Orenburg.

Общий:_______________________________________________________________________

Разделительный: _____________________________________________________________

Альтернативный:_____________________________________________________________

Кто?___________________________________________________________________________

Специальный вопрос к второстепенным членам предложения:

_____________________________________________________________________________________

Mary lives in Moscow.

Общий:_______________________________________________________________________

Разделительный: _____________________________________________________________

Альтернативный:_____________________________________________________________

Кто?___________________________________________________________________________

Специальный вопрос к второстепенным членам предложения:

Подготовка к экзамену (Билеты 23,24,25)

The Present Continuous Tense

Add the ending «-ing» Допиши суффикс «-ing»

1. camp __

2. swim __

3. travel __

4. walk __

5. have __

6. write __

7. cook __

Complete the sentences. Раскрой скобки

1. I _______________________ (watch) a reality show on TV.

2. My favourite team ________________________ (win)!

3. Someone ______________________ (swim) in the sea.

4. Two people _____________________ (cook) dinner on the beach.

5. We ___________________________ (not watch) a soap opera.

6. I ___________________________ (not do) my homework.

7. Mum ________________________ (read) a magazine.

8. My brother ___________________________ (not listen) to the radio.

9. Dad _______________________________________ (not cook) dinner.

10. Tara _____________________ (talk) by phone.

11. Joe ________________________ (play) on the computer.

12. Who _________________________(watch) TV?

13. Tina _______________________ (do) grammar exercises.

14. I ______________________ (eat) a pizza.

15. We _____________________________ (sit) in the classroom.

16. I _________________________ (not write) an email.

17. Amy _______________________________ (not go) to school today.

18. We __________________________________ (not have) fun today.

19. My team _______________________ (not win) the match.

20. My parents _________________________ (drive) to work now.

21. ______ they _____________ (read) magazines? Yes, they are.

22. ________ you __________ (learn) English? Yes I am.

23. __________ Helen _________________ (write) a letter? No, she isn´t.

24. ______________ Sarah _______________ (play) the guitar? Yes, she is.

25. We _____________________ (not play) basketball.

Write 5 questions Задай 5 вопросов к предложению.

Mary is reading an English book now.

Общий:_______________________________________________________________________

Разделительный: _____________________________________________________________

Альтернативный:_____________________________________________________________

Кто?___________________________________________________________________________

Специальный вопрос к второстепенным членам предложения:

Подготовка к экзамену (Билеты 20,21,22)

Степени сравнения прилагательных

Fill in the correct form of the words in brackets. Раскрой скобку и используй сравнительную степень прилагательных.

1. Maybe dogs are _______________________ (intelligent) than cats.

2. This painting is _____________________ (beautiful) than that one.

3. Valya is _____________________________ (old) than Sveta, but don’t remind her about it.

4. In Tallinn, the streets are generally _________________________ (narrow) than in Kyiv.

5. Moscow is _____________________________ (busy) than Kyiv.

6. Nikita is __________________________________ (quiet) than his brother.

7. Our house is a bit __________________________________ (comfortable) than this hotel.

8. This is ________________________________ (interesting) book than the one you’re reading.

9. A holiday by the sea is ___________________________ (good) than a holiday in a city.

10. The weather this summer is ______________________ (bad) than it was last year.

Use the superlative form of the adjectives in brackets. Раскрой скобку и используй превосходную степень прилагательных.

1. Who is the _______________________ (tall) person in your team?

2. My wife is the _______________________________ (good) cook in the country.

3. July is the _____________________________ (hot) month of the year in my country.

4. What’s the ________________________________ (dangerous) fish in the world?

5. Vasya is the _____________________________ (friendly) person I know.

6. Where are the ____________________________ (nice) restaurants in your city?

7. Why did she buy the ____________________________ (big) cake in the supermarket?

8. Who is the ______________________________ (famous) politician in your country?

9. This book is the ________________________________ (interesting) I have ever read.

10. This was the ______________________________ (dull) film of the previous year.

infourok.ru

Английский язык 5 класс грамматика

Задание по английскому языку для 5 класса — Грамматика

Лимит времени: 0

Информация

Выполните задание онлайн олимпиады и узнайте результат.
Для зарегистрированных участников, результаты отправляются на электронную почту.

Вы уже проходили тест ранее. Вы не можете запустить его снова.

Тест загружается…

Вы должны войти или зарегистрироваться для того, чтобы начать тест.

Вы должны закончить следующие тесты, чтобы начать этот:

Правильных ответов: 0 из 10

Ваше время:

Время вышло

Вы набрали 0 из 0 баллов (0)

Средний результат

 

 
Ваш результат

 

 
Рубрики
  1. Английский язык 0%
  • Поздравляем!
    Вы отлично справились с заданием.
    Ваш результат соответствует 1 месту.

    Оформить диплом

  • Поздравляем!
    Вы хорошо справились с заданием.
    Ваш результат соответствует 2 месту.

    Оформить диплом

  • Поздравляем!
    Вы выполнили задние допустив незначительное количество ошибок.
    Ваш результат соответствует 3 месту.

    Оформить диплом

  • Сделайте работу над ошибками.
    Попробуйте пройти тестирование еще раз и добиться хорошего результата.
    Ваш результат может стать значительно лучше.

  1. С ответом
  2. С отметкой о просмотре

source2016.ru

Рабочая программа по английскому языку (5 класс) на тему: Рабочая программа основного общего образования элективного курса «Практическая грамматика английского языка» для 5 классов

Рабочая программа

основного общего образования элективного курса

«Практическая грамматика английского
языка» 

для 5 классов

Пояснительная записка

Предлагаемый школьный курс «Практическая грамматика английского
языка» относится к числу элективных курсов, которые являются неотъемлемой
составной частью образования, предлагаемого учащимся 3-11 классов  общеобразовательного учебного заведения. Данный курс реализуется за счет часов дополнительного образования.

Элективный курс «Практическая грамматика английского языка» направлен на:

— развитие способностей учащихся использовать английский язык как
средство образования и самообразования в области грамматики;

— удовлетворение современных познавательных интересов школьников в
познании реалий страны изучаемого языка — Великобритании — в процессе работы над материалом учебного пособия;

— удовлетворение коммуникативных потребностей обучающихся в межкультурном общении.

Цель обучения

Основной целью обучения иностранным языкам в общеобразовательной
школе является формирование навыков иноязычной коммуникации и развитие
личности школьника, способной участвовать в межкультурной коммуникации
на изучаемом языке, а также совершенствоваться в овладеваемой им иноязычной речевой деятельности.

Задачи обучения

Практический компонент цели обучения заключается в формировании
устной и письменной речи на иностранном языке, обеспечивающей основные
познавательно-коммуникативные потребности учащихся на каждом этапе обу-
чения, в том числе знаний о системе изучаемого языка и правил оперирования
языковыми средствами в речевой деятельности.

Элективный курс «Практическая грамматика английского языка» предна-
значен для оказания помощи учащимся в понимании, использовании и закреп-
лении лексико-грамматических структур английского языка в процессе выпол-
нения разнообразных практических упражнений, как письменных, так и уст-
ных. Учащиеся приобретают дополнительную возможность овладения новыми
языковыми средствами, в том числе лексико-грамматическими, осваивают
знания о языковых явлениях изучаемого языка, разных способах выражения
мысли в родном и изучаемом языке.

. В процессе изучения содержания курса учащиеся работают над решением
следующих задач:

—  систематизация ранее изученного материала, овладение новыми языко-
выми средствами, увеличение объема используемых лексико-грамматических
структур;

— совершенствование умения планировать свое речевое поведение;

— развитие умения выходить из положения в условиях дефицита языковых

средств при получении и передаче иноязычной информации;

— развитие общих и специальных учебных умений и навыков, позволяю-
щих совершенствовать учебную деятельность по овладению иностранным язы-
ком;

— развитие и воспитание в себе способности и готовности к самостоятель-
ному и непрерывному изучению иностранного языка, дальнейшему самообра-
зованию с его помощью.

Требования к уровню освоения материала

По окончании изучения курса учащиеся должны:

— владеть грамматическим материалом в пределах соответствующего уровня
указанного пособия;

— уметь выполнять лексико-грамматические тесты в пределах тем, указанных в
тематическом планировании по данному уровню.

Основное содержание обучения

Поддержанию должного уровня познавательного интереса к английскому
языку, к его системе способствует использование аутентичного пособия по
грамматике английского языка — «Round Up» издательства «Longman» (Вели-
кобритания). Данное пособие имеет семь уровней — от начального до повы-
шенного — и предназначено для систематической работы над современным
лексико-грамматическим материалом в виде хорошо продуманных, доступных
учащимся упражнений.

Уровень пособия

Классы

Количество часов за год

1

Round-Up Starter

3-4

35

2

Round-Up 1

5

35

3

Round-Up 2

6

35

4

Round-Up 3

7

35

5

Round-Up 4

8-9

34-35

6

Round-Up 5

10

35

7

Round-Up 6

11

34

                                              ТЕМАТИЧЕСКОЕ  ПЛАНИРОВАНИЕ  ПО

RoUND UP GRAMMAR PRACTICE 1 

5(класс)

Дата

Содержание урока

   1

Раздел 1.Артикли a/an.

2

Артикли a/an.

3

Множественное число существительных.

4

Множественное число существительных.

   5

Личные местоимения.

6

Личные местоимения.

7

Глагол  to be.

8

Глагол  to be.

9

Лексико-грамматические упражнения

  10

Указательные местоимения this/these; that/those

11

Указательные местоимения this/these; that/those

12

Обороты «There is»-«There are».

13

Обороты «There is»-«There are».

  14

Оборот «Наvе got».

15

Оборот «Наvе got».

16

Притяжательные местоимения

17

Притяжательные местоимения

18

Модальный глагол «Саn».

  19

Модальный глагол «Саn».

20

Повелительное наклонение глаголов

21

Повелительное наклонение глаголов

22

Настоящее длительное время

  23

Настоящее длительное время

24

Настоящее простое время

25

Настоящее простое время

26

Вопросительные слова

27

Вопросительные слова

  28

Предлоги места

29

Предлоги места

30

Предлоги времени

31

Предлоги времени

32

Вопросы How mаnу — How much

33

Вопросы How mаnу — How much

34

Местоимения Some — Аnу

35

Местоимения Some – Аnу и их производные

Каждый уровень пособия состоит из нескольких блоков, где подробно
изучается определенное количество разделов английской грамматики, а также
отрабатываются произношение английских звуков и интонация английских
предложений. Каждый блок сопровождаются разделом «Revision», который дает учащимся возможность систематизировать и  закрепить полученные в текущем  блоке знания. Выполнение заданий раздела «Progress Test»,  наглядно демонстрирует степень усвоения учащимися изученного материала. А также раздел «Pre-Test» помогает накапливать и закреплять материал по уже изученным темам. Дополнительно включены упражнения, направленные на развитие у учащихся навыков устной речи, а также задания, носящие творческий характер и задания в игровой форме.

Технологии

Программа предусматривает использование таких образовательных технологий как: информационно-коммуникативная, опережающего развития, личностно-ориентированного подхода, методики с применением игровых моментов, парные и групповые методы работы.

Литература для учителя:

1. Virginia Evans. Round Up Grammar Practice Starter,1, 2, 3, 4, 5,6. Longman,
England.

2. Virginia Evans. Round Up Grammar Practice. Теасher`s Guide. Longmаn, England.

Литература для учащихся:

1. Virginia Evans. Round Up Grammar Practice Starter,1, 2, 3, 4, 5, 6.Longman,
England.

                                             

nsportal.ru

Сборник упражнений по английскому языку «Грамматика» 5-7 классы

английский язык 4 кл

Упражнение 1. Поставьте is, are, was, were  

1. There ____ five  flowers in the vase.

2. There ____a very funny clown in the circus yesterday.

3. Look! There ____ a big mushroom under that tree.

4. What did you see? ___ there any animals?

5. There _____ no any butter in the fridge.

Ответы к упражнению 1

Чтобы правильно выполнить это упражнение нужно обращать внимание на число существительного и на время. Если существительное в единственном числе следует употребить isили was, а для множественного числа are / were.

1. are – В вазе пять цветков. Цветков много, значит are.

2. was – артикль  всегда указывает на существительное в единственном числе, но время прошедшее (yesterday).

3. is – Как и в предыдущем задании, существительное в единственном числе, только время настоящее.

4. were – Первое предложение указывает на прошедшее время (did). Во втором предложении существительное стоит во множественном числе (animals)

5. is – слово butter – масло неисчисляемое и всегда употребляется в единственном числе.

Упражнение 2. Поставьте  some / any

1. Give me ____ juice, please.

2. Are there _____ peaches on the dish? Yes, there are ____,

3. Take _____books from the shelf.

4. We have _____ apple-trees in our garden.

5. I can’t see ____berries on this bush.

 

Ответы к упражнению 2

Для правильного выполнения этого задания нужно помнить, что someупотребляется только в утвердительных предложениях, а в отрицательных и вопросительных any.

1. some

2. any, some

3. some

4. some

5. any

Олимпиадные задания по англиискому языку для 5 класса

Use of English.

I.Choose the right answer.

  1. He ……. to the swimming pool every Sunday.

a) went                        b) will go                     c) goes

  1. Tom usually ……… coffee, but today he ……… tea.

a) drank ….. drank      b) drinks …..is drinking           c) drinks ….will drink

  1. It ………… next week.

a) won`t rain                b) isn`t raining              c) doesn`t rain

  1. Look! She  …………. the same blouse as me.

a) wears                      b) is wearing                            c) will wear

  1. They ………… hard in the garden last Wednesday.

a) work                       b) are working                         c)  worked

  1. English school never ………… on Monday.

a) is beginning b) began                                  c) begins

  1. I …….. you tomorrow.

    1. Phone              b) will phone                            c) am phoning

  2. Come in. We …………. Dinner.

a) have                        b) are having                            c) will have

  1. She ………….several  languages.

a) speaks                     b) is speaking                          c) spoke

  1. She …………. to the theatre twice last week.

    1. Goes               b) went                                    c) is going

 

II. Open the bracket & put verbs into the proper tense form.

Long, long ago there 1 ___________ (live) a lot of  mice in an old house. There 2 __________ (live) a cat in that  house too. The mice 3 _____________ (be) afraid of the cat but they 4 _________ (not know) what to do. So one day they  all 5 ________ (come) to an old clever mouse & 6 ________ (begin)  7 ____________ (talk) about the cat.

“What 8 __________ (can) we do?” they 9 ___________ (say). “The cat 10 _______ (kill) us all.”

Suddenly one  little mouse 11 ___________ (say), “Let`s put a  bell round the cat`s neck & we  12 _________ (hear) it.”

They  13 _________ (be) all very  glad and they  14 ________ (begin) to dance.

Suddenly the clever old mouse 15 ________ (say), “I 16 _________(want) to ask one question. Who 17 ___________ (put) the bell round the cat`s neck?”

 

III. Write the following sentences in the interrogative & negative forms.

  1. Nelly lives at the seaside in summer.

  2. He is watching TV now.

  3. She  bought  vegetables in the market.

  4. There are many flowers in the vase.

  5. I helped mother  yesterday.

  6. They clean their rooms on  Saturdays.

  7. They will go to Zoo on Sunday.

  8. There is a new book on the table.

 

Reading.

Задание  1 (Время выполнения: 10-15 минут)

Прочитай текст u выполнu задание.

Thanksgiving is an American holiday. It has a long history. It is always on the fourth Thursday of November. People have a lot to do before the holiday. Peter and his family like this day very much. Peter’s father buys a big fat turkey. Mother cooks the turkey and a lot of other tasty things. Peter’s mum is good at cooking. Americans celebrate Thanksgiving with their families because it is a family holiday. Peter’s grandparents come to see them on this day. First they go to church and thank God. Then they have a traditional family dinner. They eat roast turkey with potatoes, pumpkin pie and ice-cream. Peter doesn’t like pumpkin pie but he likes chocolate ice-cream.

Найди каждому предложении (1-10) соответствующее продолжение (a j). Занеси ответы в таблицу

  1. Thanksgiving is…

  2. It is always on the…     .

  3. Peter’s father buys…

  4. Americans celebrate Thanksgiving with their families because…

  5. They eat…

  6. People have a lot to do…

  7. Mother cooks…

  8. Peter’s grandparents…

  9. First…

  10. Peter doesn’t like…

 

a)      …before the holiday.

b)      …an American holiday.

c)      …they go to church and thank God.

d)      … a big fat turkey.

e)      …the turkey and alot of other tasty things.

f)       …a roast turkey with potatoes, pumpkin pie and ice-cream.

g)      …it is a family holiday.

h)      …pumpkin pie.

i)        …come to see them on this day.

j)        …fourth Thursday of November.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задание  2                 (Время выполнения: 5-10 минут)

Прочитай текст u выполни задание.

  1. In Manchester they have built Europe’s most modern on-street trans- port system, the Metrolink. In 1993 they built a new international terminal at Manchester Airport.

  2. For a long time, the Tower of London was a fortress, a palace and a prison. Many kings and queens lived there. It is the oldest building in London.

  3. Buckingham Palace was built in 1763. It is the Queen’s official London home. Visitors can tour it and view 16 rooms there.

  4. It is a very big city. More than 8 million people live there. There are a lot of houses, banks, shops, palaces and churches in it, It is the capital of England and Great Britain.

  5. Edinburgh is the capital of Scotland. It is a great city. It has a long historic past. There you can see beautiful old castles and wonderful parks.

Занеси соответствующие цифры в таблицу.

Основная мысль текста

 

Номер текста

This text is about London

This text is about transport system

This text is about Queen’s home

This text is about a Scottish city

This text is about the oldest London building

infourok.ru